اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 24, 2021
13:04 جمعه، 3ام دیماه 1400
کد خبر: 131664

توجه ویژه پزشکان به صدور نسخه از طریق اپ

WhatsApp Image 2021-12-24 at 12.56.20.jpeg
اپ موبایل مداریو در اصل به عنوان مکملی برای نسخه وب طراحی شد.  پزشکان در شرایطی که پشت لپتاپ نیستند هم نیاز به مشاهده تاریخچه نسخ بیمار و بر اساس مستندات بالینی، نیاز دارند نسخه درمانی بیمار را صادر کند. 
با ارائه اپ به عنوان مکمل وب بازخوردها و آمار و ارقام کاربری نیاز متفاوتی را نشان داد. پزشکان در مطب، کلینیک، بیمارستان و بخش اورژانس و حتی در مواردی که به وب دسترسی دارند، بیشتر تمایل به ثبت نسخ الکترونیک از طریق تلفن همراه دارند. 
رفتار پژوهی پزشکان در دوره نسخه کاغذی نشان می‌دهد همواره حتی در سفر هم سربرگ و مهر به همراه خود داشته‌اند. مجموع این موارد منتج به این مقوله گردید که در حال حاضر پزشکان نه فقط در زمان سفر یا مهمانی و یا در شرایط مختلف زمانی که یک مداخله پزشکی رو انجام می‌دهند، نسخه خود را از طریق اپ موبایل صادر می‌کنند بلکه در محیط‌های درمانی هم علاقه زیادی به صدور نسخه از موبایل دارند. خصوصیات و مزایای اپ مداریو به شرح ذیل می‌باشد: 
۱- طراحی بر محور سادگی و سهولت استفاده و افزایش سرعت عمل پزشکان
۲- امکان جستجو و دسترسی سریع به اقلام داروها و ثبت نسخه الکترونیک 
۳- قابل نصب در اندروید و iOS 
 
یکپارچگی اطلاعات بیماران در اپ و محیط وب
در زمان استفاده از اپلیکیشن در مطب خود می‌توانید در دستگاه‌های مختلف از آن بهره ببرید. همزمان از نسخه وب، نسخه اپلیکیشن در تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر استفاده کنید. تمامی اطلاعات ثبت شده از طریق هر دستگاه، در موارد دیگر قابل دسترسی است. برخی پزشکان در مطب و بیمارستان یا کلینیک به‌صورت توامان فعالیت دارند. قابلیت استفاده تمامی دستگاه‌های ذکرشده در مطب و کلینیک یا بیمارستان نیز موجود است. 
 
تله‌مدیسین و اپ موبایل
در حال حاضر علی‌رغم سایت‌های موفقی در این تله‌مدیسین، عملاً بیش از ۹۰ درصد تعاملات بین پزشکان و بیماران از طریق واتساپ اتفاق افتاده است. بین پزشکان و بیمارانی که با یکدیگر آشنا هستند، پزشکان از طریق تماس تصویری یا صوتی یا چت متوجه اطلاعات فالوآپ یا مشکلات بیماران می‌شوند. 
با بهره‌گیری از اپلیکیشن مداریو، پزشک قادر خواهد بود به سادگی نسخه الکترونیک برای بیمار صادر کند و بیمار نیز نسخه دارویی یا خدمات پاراکلینیک ثبت شده را به سادگی دریافت کند. در واقع استفاده از اپلیکیشن مداریو دسترسی پزشکان به بیماران را از طریق پلتفرم‌های مرسوم نظیر واتساپ، اسکایپ و … یا پزشک و بیماری که یکدیگر را می‌شناسند، کاملاً متفاوت کرده است.
 
نسخه وب برای موبایل
در مداریو بدون نصب نرم‌افزار هم می‌توان از اپ مداریو را روی موبایل یا اندروید به صورت نسخه وب داشته باشند. در موبایل‌های آیفون از طریق مرورگر سافاری و در سایر موبایل‌ها از طریق مرورگر مد نظر خود می‌توانید به این روش PWA یا نسخه وب را نصب کنید.
https://medario.ir/blog/video/Mobile-View-E-Prescription
 
آموزش نسخه‌نویسی
در پروژه حذف دفترچه و نسخه کاغذی، یکی از نقاط ضعف عدم اختصاص زمان و منابع لازم برای آموزش پزشکان و درمانگران و مراکز درمانی بوده است. شرکت پدیدار با شناخت این خلا تلاش نموده‌است با برگزاری آموزش‌های پرتعداد و رایگان، موارد ابتدایی تا پیشرفته ثبت نسخه را در آموزش‌های هر روزه و هفت روز هفته ارائه کند.
https://medario.ir/Workshop/register
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.