اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 27, 2021
17:03 دوشنبه، 6ام دیماه 1400
کد خبر: 131787

دردسرهای ساخت نخستین فیلم سینمایی در فضا

 
چندی پیش نخستین گروه فیلمبرداری برای ساخت یک فیلم فضایی به ایستگاه بین المللی رفته و بخش هایی از این فیلم را در مدار زمین فیلمبرداری کرده اند. این موضوع سبب شد تا مقامات آژانس فضایی روسیه به طور جدی تری به بررسی چالش های این حوزه بپردازند.
 
 اخیرا جلسه ای در مورد اجرای پروژه های علمی و آموزشی چالش های ساخت برنامه های علمی و سینمایی در فضا توسط آژانس فضایی روسیه تشکیل شده و در موضوعاتی همچون نحوه کار بیشتر روی پروژه هایی از قبیل ساخت برنامه های مستند، علمی و آموزشی، اطلاع رسانی و همچنین تهیه فیلم فیلم های سینمایی در فضا مورد بررسی قرار گرفت.
 
معاون آژانس فضایی روسیه در این رابطه گفت: ما با اجرای پروژه ساخت فیلم درفضا، چالش های پیش رو و شایستگی‌های خود را آزمایش کرده‌ایم و اکنون می ‌دانیم که می ‌توانیم به سرعت و به گونه ای کارآمد خدمه ایستگاه بین المللی فضایی را برای اجرای پروژه‌های هدف آماده کنیم. به گزارش خبرگزاری sinapress،به عنوان مثال، ما می توانیم برای اعزام تیم های علمی به ایستگاه فضایی بین المللی و آماده سازی دانشمندان برای حضور در مدار زمین که آن ها را  قادر به انجام آزمایش های خود در این محل می کند، برنامه ریزی کنیم.
 
ماکسیم اووچینیکوف، معاون آژانس فضایی روسیه در ادامه توضیحاتش گفت: علاوه بر این، ماژول علم (Science)  امکان گسترش منطقه بخش روسی ایستگاه را فراهم کرد. ساخت نخستین فیلم در فضا،  یک چالش نه تنها برای هنرمندان، بلکه برای فضانوردان و متخصصان بود. همه این افراد با وظایف خود کنار آمده و هنرپیشه و تیم فیلمبرداری و کارگردان در مدت سه و نیم تا چهار  ماه تجربه لازم را در آموزش شرکت کنندگان پروازهای فضایی به دست آورد.
 
ما در حال آماده شدن برای پخش این فیلم هستیم و کار روی فیلم "چالش" در بهار ادامه خواهد یافت.به گزارش سیناپرس، وظیفه اصلی ما این است که اطمینان حاصل شود که فرآیندهای آموزشی و فیلمبرداری در سطح مناسب انجام می شود. فضانوردان باید بتوانند در حالت مورد نیاز برای پرواز آماده شده و تیم سازنده فیلم چالش باید روی آن کار کند.
 
یولیا پرسیلد بازیگر این فیلم فضایی نیز به همراه کارگردان فیلم، کلیم شیپنکو و خدمه ایستگاه بین المللی، در مورد چالش های این پروژه، تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و از سختی های فیلمسازی در فضا گفتند.
 
به گزارش سیناپرس، طی دوازده روزی که کلیم شیپنکو و یولیا پرسیلد در مدار گذراندند، آنها موفق شدند به طور کامل برنامه های خود را محقق و فیلمبرداری آن قسمت از فیلم را که قرار بود در فضا فیلمبرداری شود، تکمیل کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.