سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2022
11:08 چهارشنبه، 15ام دیماه 1400
کد خبر: 132032

با CES2022/ الین‌ویر X14 معرفی شد: باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا با پردازنده نسل دوازدهم اینتل

 
شرکت الین‌ویر (Alienware) با باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا به CES 2022 آمده است. این محصول X14 نام دارد و از نمایشگر ۱۴ اینچی استفاده می‌کند اما ضخامت آن فقط ۱۴ میلی‌متر است.
 
الین‌ور X14 از پردازنده نسل دوازدهم اینتل پشتیبانی می‌کند. این دستگاه می‌تواند پردازنده 14 هسته‌ای اینتل Core i7 و حداکثر گرافیک جی‌فورس RTX 3060 داشته باشد. این دستگاه در واقع اولین لپ‌تاپ 14 اینچی دنیاست که از G-Sync انویدیا و فناوری جابه‌جایی گرافیک Advanced Optimus بهره می‌برد. این لپ‌تاپ لولایی دو بخشی دارد و با وجود برخورداری از سیستم خنک‌کننده بسیار نازک است.
 
 
نمایشگر X14 یک پنل 144 هرتزی 1080p است که به خودی خود چندان قابل توجه نیست، اما از دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ می‌تواند با حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 و 2 ترابایت حافظه داخلی SSD عرضه شود. الین‌ویر X14 دو درگاه تاندربولت 4، یک کارت‌خوان حافظه microSD، یک درگاه HDMI 2.1 و البته درگاه‌های USB-C و USB-A دارد.
 
الین‌ویر X14 با قیمت 1799 دلار عرضه می‌شود
الین‌ویر این محصول را با قیمت پایه 1799 دلار در فصل زمستان پیش رو عرضه می‌کند. مدل پایه این دستگاه با 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی SSD و کارت گرافیک RTX 3050 به بازار می‌آید.
 
قرار دادن چنین سخت‌افزارهای قدرتمندی درون یک بدنه کوچک و باریک کار آسانی نیست. رسانه «انگجت» که دقایقی را با این دستگاه سپری کرده می‌گوید کیبورد X14 به شکل قابل توجهی فشرده شده است. این محصول با وزن سبک ۱.۸۴ کیلوگرمی همچنان گزینه جذابی برای طرفداران گیمینگ است چون به راحتی می‌توانید آن را درون کوله پشتی خود قرار دهید و با خود حمل کنید.
 
در حال حاضر به نظر می‌رسد که با لپ‌تاپ جذابی روبرو هستیم، ولی تا زمانی که دستگاه واقعا به بازار نیاید و به شکل جدی بررسی نشود، نمی‌توانیم درباره آن اظهار نظر قطعی داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.