سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2022
11:16 چهارشنبه، 15ام دیماه 1400
کد خبر: 132034

با CES2022/ نسل سوم استاندارد اینتل Evo با پشتیبانی از لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر تاشو معرفی شد

 
اینتل در نمایشگاه CES 2022 از نسل سوم استاندارد Evo رونمایی کرد. در این آپدیت پیش‌نیازهای جدیدی برای ارتقای کیفیت تماس‌های ویدیویی در نسل بعدی دستگاه‌ها معرفی شد و حالا از لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر، قدرتمندتر و حتی تاشو پشتیبانی می‌شود. این شرکت همچنین اطلاعاتی درباره یکپارچه‌سازی آیفون و محصولات اندرویدی با کامپیوترهای ویندوزی ارائه کرد.
 
استاندارد اینتل Evo به عنوان روشی ساده و آسان معرفی شد تا به کاربران اطمینان بدهد که دستگاه‌ها از برخی قابلیت‌های پایه‌ای را برخوردارند. برای مثال این دستگاه‌ها در نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل باید حداقل 9 ساعت عمر باتری می‌داشتند و در کسری از ثانیه از حالت Sleep خارج می‌شدند. حالا با آپدیت نسل سوم این استاندارد ملزومات جدیدی برای افزایش کیفیت تماس‌های صوتی در نظر گرفته شده است.
 
 
اینتل Evo وبکم 1080p را اجباری می‌کند
استاندارد جدید اینتل Evo سازندگان را به ارائه یک وبکم حداقل 1080p، فناوری وای فای 6E و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای کاهش صدای نویز پس‌زمینه ملزم می‌کند.
 
این شرکت همچنین دامنه لپ‌تاپ‌های تحت پوشش برند Evo را گسترش می‌دهد. حالا لپ‌تاپ‌های قدرتمند مجهز به تراشه‌های سری H هم می‌توانند برای اولین بار این استاندارد را دریافت کنند. البته برای این کار باید از گرافیک‌های آتی این شرکت موسوم به اینتل Arc استفاده کنند. این کمپانی می‌گوید هدف آن‌ها ارائه تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای تولیدکنندگان محتواست.
 
تراشه‌ساز آمریکایی همچنین لپ‌تاپ‌های تاشو را زیر چتر استاندارد Evo قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، لپ‌تاپ‌های تاشو می‌توانند با رعایت معیارهای اینتل استاندارد Evo را دریافت کنند. اولین نمونه این محصولات قرار است در دنباله سال 2022 وارد بازار شوند.
 
 
اینتل از توسعه برنامه «پروژه آتنا» به کامپیوترهای دسکتاپ نیز خبر داد. این پوشش با موج جدید تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل آغاز می‌شود. پروژه آتنا برخلاف Evo لپ‌تاپ‌ها بر پیش‌نیازهای دیگری مثل حریم خصوصی و پایایی تمرکز دارد.
 
این شرکت در مراسم امشب به برنامه‌های مدنظر خود برای سیستم Screenovate هم اشاره‌ای داشت. این سرویس که چندی پیش از سوی اینتل خریداری شد در زمینه یکپارچه‌سازی آیفون و اندروید با ویندوز فعالیت می‌کند. اینتل در ارائه خود نشان داد که پیامک‌های آیفون و اطلاعات سلامتی اپل واچ روی ویندوز قابل نمایش است. این کمپانی قصد دارد فناوری Screenovate را در انتهای سال 2022 به استاندارد Evo پی‌سی‌ها بیاورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.