اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

January 7, 2022
9:20 جمعه، 17ام دیماه 1400
کد خبر: 132093

جریمه ۲۳۸ میلیون دلاری گوگل و متا توسط فرانسه به دلیل نقض قوانین کوکی‌ها

 
نهاد نظارتی فرانسه (CNIL) گوگل و متا را به ترتیب 170 و 68 میلیون دلار به دلیل نقض قوانین حریم خصوص اتحادیه اروپا جریمه کرد، زیرا هر دو شرکت با وجود الزام قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا، نتوانستند به کاربران فرانسوی اجازه دهند که فناوری ردیابی کوکی را غیرفعال کنند.
 
جریمه‌های نهاد فرانسوی به طور خاص علیه عملیات گوگل در ایالات متحده و ایرلند و بازوی ایرلندی فیسبوک وضع شده است. همچنین هر دو شرکت اگر در طول مدت سه ماه پس از تصمیم رسمی CNIL رویه خود را تغییر ندهند، با جریمه روزانه 113 هزار دلاری مواجه خواهند شد.
 
سخنگوی متا در این رابطه توضیح می‌دهد: ما در حال بررسی تصمیم این مقام هستیم و به همکاری با مقامات مربوطه تعهد داریم. کنترل‌های رضایت کوکی ما به کاربران کنترل بیشتری برای داده‌هایشان ارائه می‌کند، از جمله منوی تنظیمات جدید در فیسبوک و اینستاگرام که در آن افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند، تصمیمات خود را به صورت مجدد مشاهده و مدیریت کنند و ما به توسعه و بهبود این کنترل‌ها ادامه می‌دهیم.
 
در توضیحات سخنگوی گوگل نیز آمده است: مردم به ما اعتماد دارند تا به حق آن‌ها در حفظ حریم خصوصی احترام بگذاریم و امنیت آن‌ها را حفظ کنیم. ما مسئولیت خود برای محافظت از اعتماد آن‌ها را درک می‌کنیم و به ایجاد تغییرات بیشتر و همکاری فعال با CNIL با توجه به دستورالعمل حریم خصوصی الکترونیک متعهد هستیم.
 
مقام ناظر فرانسوی، پیش از این نیز گوگل را تحت قوانین حفظ حریم خصوصی الکترونیک اروپا 100 میلیون یورو و به دلیل نقض قوانین مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) 50 میلیون یورو جریمه کرده بود. غول جستجوی اینترنتی همچنان در حال مبارزه با جریمه 100 میلیون یورویی در دادگاه عالی فرانسه است.
 
در همین حال، جریمه‌های گوگل و متا در ایرلند به تنش‌های بزرگی بین اتحادیه اروپا و ایرلند اشاره دارد، زیرا اروپا ادعا دارد که ایرلند نسبت به مقر غول‌های فناوری مستقر در کشور خود بیش از حد دوستانه رفتار می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.