تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 18, 2022
16:55 سه شنبه، 28ام دیماه 1400
کد خبر: 132446

هشدار چین به شهروندان برای باز نکردن مرسولات پستی خارجی

 
چین با اشاره به ریسکهای کووید، به شهروندانش توصیه کرد از باز کردن نامه‌ها و بسته‌های پستی خارجی اجتناب کنند.
 
 مقامات پکن با این ادعا که واریانت اُمیکرون ویروس کرونا ممکن است از طریق مرسولات پستی خارجی شیوع پیدا کند، به مردم می گویند از باز کردن نامه‌ها و بسته‌های پستی بین‌المللی خودداری کنند و بسته‌های پستی را در فضای بیرون از خانه و با دستکش باز کنند.
 
کارشناسان مکررا اظهار کرده اند خطر شیوع ویروس کرونا از طریق نامه اندک است. هیچ شواهدی وجود ندارد که شیوع واریانت اُمیکرون از موارد قبلی متفاوت باشد و تغییری اتفاق افتاده باشد. اما رابین برنت، خبرنگار بی بی سی در چین روز دوشنبه در توییتی اعلام کرد: پکن از شهروندانش خواسته است کالا به خارج از کشور سفارش ندهند و بسته‌های پستی را بیرون از خانه با دستکش و ماسک بازکنند.
 
روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" هم روز دوشنبه گزارش کرد مرکر کنترل و پیشگیری از بیماری پکن اعلام کرده است افراد باید تا حد امکان از خارج کالایی سفارش ندهند و افراد باید در هنگام باز کردن نامه‌هایی که از کشورهای پرخطر آمده است، دستکش و ماسک داشته باشند.
 
این توصیه پس از این مطرح شد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری پکن اعلام کرد نخستین مورد ثبت شده ابتلا به کرونای اُمیکرون ممکن است از طریق نامه وارد شده باشد.
 
طبق گزارش نشریه دولتی People's Daily، مردی که مبتلا شده بود، اظهار کرد: نامه‌ای از کانادا در هفتم ژانویه ارسال کرده که از کانادا و هنگ کنگ به پکن رسیده است. معاون مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری پکن اظهار کرد: ما احتمال این که فردی از طریق تماس با اشیای ارسال شده از خارج کشور آلوده شده باشد را مردود نمی دانیم. واریانت اُمیکرون در این نامه کشف شده است.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، مرکز پست کانادا با اشاره به دستورالعمل‌های سازمان سلامت عمومی این کشور و سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هر گونه ریسک شیوع ویروس کرونا از طریق نامه اندک است زیرا این ویروس برای مدت طولانی روی سطوح زنده نمی ماند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.