تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 19, 2022
14:44 چهارشنبه، 29ام دیماه 1400
کد خبر: 132475

تبلت و لپ‌تاپ جدید لنوو ویژه دانش‌آموزان معرفی شد

1.png
 
لنوو به تازگی از چند محصول جدید ویژه دانش‌آموزان رونمایی کرد. یکی از این مدل‌ها، تبلت ویندوزی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۷سی است که قرار است با نام ۱۰w Tablet و با قیمت ۳۲۹ دلار وارد بازار شود.
 
این تبلت از بدنه‌ای مقاوم و پوشش صفحه گوریلا گلس بهره می‌برد که از دستگاه در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. به گفته لنوو، ۱۰w Tablet به نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ مجهز شده و حداکثر روشنایی آن نیز برابر با ۴۰۰ نیت عنوان شده است.
 
در قسمت جلویی دستگاه از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی  و در قسمت پشتی نیز نیز از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. این تبلت از یک صفحه‌کلید جداشدنی بهره می‌برد و یک قلم نیز به صورت جانبی در کنار این محصول عرضه می‌شود.
 
ظرفیت باتری این دستگاه برابر با ۳۰ وات‌ساعت عنوان شده و کاربران می‌توانند از رم LPDDR4x تا حافظه ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی eMMC تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی را برای مدل مدنظر خود انتخاب کنند.
 
متاسفانه تنها یک درگاه USB-C روی بدنه این تبلت تعبیه شده که البته در کنار آن، یک ورودی هدفون نیز جای گرفته است. وزن دستگاه نیز برابر با ۵۷۳ گرم عنوان شده که به همراه صفحه‌کلید به ۱.۱ کیلوگرم خواهد رسید.
 
پلتفرم این تبلت مبتنی بر ویندوز ۱۱ است و به لطف برخورداری از پردازنده اسنپدارگون شرکت کوالکام، می‌تواند عملکرد مناسبی را در اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و همچنین طول عمر باتری بالایی را به ارمغان آورد.
 
2.jpg
قیمت پایه این تبلت به همراه صفحه‌کلید حدود ۳۲۹ دلار تعیین شده و قرار است از ماه آوریل وارد بازار شود.
 
اما لنوو برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی بالاتر و حتی دانشجویان که به توان پردازشی بالاتری برای اجرای برنامه‌ها و کارهای خود نیاز دارند، لپ‌تاپی به نام ۱۳w Toga را معرفی کرده است.
 
این لپ‌تاپ که در شمار مدل‌های قابل‌تبدیل یا همان کانورتیبل جای می‌گیرد، به پردازنده AMD Ryzen ۵۰۰۰ U با گرافیک یکپارچه مجهز شده است. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی فول اچ‌دی با حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت، دوربین جلویی ۱۰۸۰p و دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین قابلیت حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور نیز به صورت آپشنال عرضه می‌شود.
 
به گفته لنوو، خریداران ۱۳w Yoga می‌توانند این محصول را با رم تا حافظه ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی SSD انتخاب کنند. همچنین این لپ‌تاپ از فناوری صوتی Dolby Audio و باتری ۵۱ وات‌ساعتی بهره می‌برد.
 
3.jpg
از جمله ویژگی‌های ارتباطی این محصول می‌توان به  ورودی هدفون، دو درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، یک درگاه کارت SD و HDMI ۲.۰ اشاره کرد. به گفته لنوو، این لپ‌تاپ با قیمت پایه ۷۴۹ دلار وارد بازار خواهد شد.
 
لنوو همچنین در این مراسم، از همکاری خود با شرکت VictoryXR برای ارائه تجربه آموزشی با فناوری واقعیت مجازی خبر داد. بر این اساس، دانش‌آموزان می‌توانند به بیش از ۶۰ عنوان واقعیت مجازی متعلق به شرکت مذکور که ویژه آموزش دروس مختلف طراحی شده‌اند، دسترسی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.