سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 4, 2022
12:45 جمعه، 13ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133873

آیپد و مک‌های آینده اپل احتمالا با پنل‌های OLED پیشرفته سامسونگ عرضه می‌شوند

 
سامسونگ به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اپل، توسعه پنل‌های OLED پیشرفته‌تری را آغاز کرده است که گفته می‌شود در آیپدها و مک‌های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
طبق گزارش‌های قبلی، اپل در سال 2024 قصد دارد یک آیپد با نمایشگر OLED به بازار عرضه کند، اما ظاهرا اپل به دنبال پنل‌های OLED برای نمایشگرهای بزرگتر است که دارای «ساختار هم راستا با دو پشته» هستند. این دسته از پنل‌ها با وجود دو لایه انتشار، روشنایی نمایشگر را به میزان دو برابر و طول عمر آن را تا چهار برابر افزایش می‌دهد.
 
 
 
استفاده از پنل پیشرفته‌تر در آیپدهای آینده اپل
در نمایشگر تمام آیفون‌های اپل از ساختاری تک‌پشته‌ای استفاده شده و دلیل این شرکت برای نیاز به پنل‌های دوپشته‌ای تمایل به استفاده طولانی‌تر از آیپد توسط مشتریان است. در حال حاضر انتظار می‌رود تا این پنل‌های پیشترفته‌تر در مک بوک‌ها و آی‌مک‌ها نیز استفاده شود. غول فناوری در حال حاضر از نمایشگرهای OLED فقط برای آیفون و اپل واچ استفاده می‌کند و مک‌ها و آیپدها به LCD و مینی LED مجهز می‌شوند.
 
طبق گزارش‌های قبلی، اپل و سامسونگ سال 2021 در حال تولید یک پنل 10.86 اینچی OLED بوده‌اند اما کار روی این نمایشگر در سه ماهه سوم متوقف شد، زیرا گفته می‌شود این پروژه برای سامسونگ هزینه بسیار زیادی داشته و غول فناوری قادر به تولید کافی آن‌ها نبوده است. سامسونگ هم اکنون در حال توسعه پنل‌های دوپشته‌ای خود (با نام سری T) است و قصد دارد ابتدا مجموعه مواد T1 را برای ارزیابی مشتریان توسعه دهد و سپس تولید تجاری آن‌ها را در سال 2023 آغاز کند.
 
پس از آن، سامسونگ توسعه جانشین آن یعنی T2 را آغاز و تولید تجاری آن در سال 2024 انجام می‌شود که طبق گزارش The Elec اپل برای پنل آیپدهای خود از این موارد استفاده خواهد کرد.
 
البته انتظار می‌رود تا کره‌ای‌ها ابتدا از پنل‌های OLED پیشرفته‌تر در سری گلکسی تب و گلکسی بوک‌های خود استفاده کنند تا در زمینه سخت‌افزار نمایشگر فاصله و برتری خود نسبت به اپل را حفظ کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.