تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 5, 2022
14:14 شنبه، 14ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133911

تمرکز ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان بر اقتصاد دیجیتال

 
بیش از ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور فعالیت دارند که بخشی از تمرکزشان در حوزه اقتصاد دیجیتال است. ‌
 
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه را برای توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سرعت دریافت خدمات فراهم کرده‌اند.
 
یکی از مشخصه‌های تعیین‌کننده تحول دیجیتال، کاهش هزینه فناوری‌های پیشرفته است. فناوری‌های بهتر و ارزان‌تر، باعث ایجاد جهانی با اتصالات بیشتر می‌شوند.
 
برای پویایی و پیشرفت در حوزه دیجیتال، صاحبان مشاغل باید دیجیتالی شوند و درباره هر عنصر از حرفه خود بازاندیشی کنند.
 
افزایش تصاعدی تأثیرگذاری انواع فناوری‌
 
در حال حاضر ۱۱ میلیارد دستگاه به اینترنت متصل هستند و پیش‎ بینی می‌شود که این تعداد تا سال ۲۰۳۰، به ۱ تریلیون دستگاه افزایش یابد. در این زمینه باید توجه داشت که تأثیرگذاری فناوری‌هایی مانند تلفن همراه، تجزیه و تحلیل و … به صورت تصاعدی در حال افزایش است.
 
شتاب افسارگسیخته فناوری‌های پیشرفته به این معنی است که صاحبان مشاغل باید برای رشد و ارتقا، خود را متحول کنند. این تحول باید بسیار عمیق باشد به‌طوری‌که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در آخرین فناوری‌های دیجیتال صرف شود.
 
در جستجوی مدل‌های جدید کسب‌وکار
 
صاحبان کسب‌وکار در اجرای این تحول، با چالش‌های جدی مواجه هستند. چالش‌های نوآوران می‌تواند کنکاش‌ها برای جستجوی منابع و پیاده‌سازی مدل‌های درآمدی جدید را با مشکل مواجه کند.
 
شرکت‌ها باید در جستجوی مدل‌های جدید کسب‌وکار باشند و به طور اساسی درباره مدل عملکرد خود بازاندیشی کنند. ازجمله این موارد می‌توان به چگونگی جذب و تقویت استعدادهای دیجیتال، توسعه منابع انسانی و چگونگی اندازه‌گیری موفقیت کسب‌وکار اشاره کرد.
 
بقا در عصر دیجیتال
 
در نگاه اول، انقلاب دیجیتال تهدیدی اساسی برای صاحبان کسب‌وکار به حساب می‌آید اما چنان‌چه شرکت‌ها، خود را با محیط منطبق کنند، می‌توانند در عصر دیجیتال شکوفا شوند.
 
همان‌گونه که ماشین بخار و برق از قرن ۱۸ به بعد، تمام بخش‌های اقتصاد را متحول ساخت، کاهش هزینه فناوری‌هایی نظیر رباتیک، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، تغییرات چشم‌گیری را در صنایع امروزی آغاز کرده است.
 
توسعه فناوری‌های دیجیتال کشور
 
با حمایت‌های مصوب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کنند و محصولاتشان را با هدف تسهیل فرآیندهای سنتی، سرعت در یافت خدمات فناورانه تجاری‌سازی کرده‌اند.
 
در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری، اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور فعالیت دارند که بخشی از تمرکز این کسب و کارها، در حوزه اقتصاد دیجیتال است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.