سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 19, 2022
11:14 شنبه، 28ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134398

ال جی هم عرضه تمام محصولات در روسیه را متوقف کرد

 
با حمله روسیه به اوکراین، شرکت‌های مختلف تصمیم به قطع همکاری با این کشور گرفتند و فروش محصولاتشان را در خاک روسیه متوقف کردند. حالا ال جی جدیدترین شرکتی است که با انتشار بیانیه‌ای، از تعلیق عرضه محصولاتش در این کشور خبر داده است.
 
ال جی اگرچه در بیانیه‌ای از تعلیق عرضه تمام محصولاتش خبر داده، اما نگفته این وقفه چه مدت طول می‌کشد. با این حال کره‌ای‌ها از نزدیک وضعیت جنگ روسیه و اوکراین را بررسی و دنبال می‌کنند. این کمپانی درباره وضعیت افراد در این جنگ عمیقا ابراز نگرانی کرده و متعهد به کمک‌های بشردوستانه شده است.
 
اقدام دیرهنگام ال جی
چند روز پس از شروع حمله به روسیه بود که غول‌های فناوری آمریکایی مانند اپل و مایکروسافت و البته هموطن ال‌جی، سامسونگ تصمیم به تحریم روسیه گرفتند. اما در آن زمان ال‌جی دست به چنین کاری نزد و حالا با یک وقفه طولانی، تصمیم گرفته مانند دیگر کمپانی‌های مطرح دنیا عرضه محصولاتش را در خاک روسیه متوقف کند.
 
اگرچه حالا ال‌جی هم‌راستا با دیگر شرکت‌های مطرح دست به چنین کاری زده، اما با توجه به وضعیتی که کره‌ای‌ها دارند، فشار بیشتری را نسبت به کمپانی‌های دیگر باید تحمل کنند. ال‌جی سال گذشته میلادی از بازار گوشی‌های هوشمند بطور کامل خارج شد و حالا بیشتر روی لوازم الکترونیکی خانگی و صنعتی تمرکز دارد؛ از تلویزیون گرفته تا یخچال و فریزر.
 
با توقف عرضه محصولات سامسونگ و ال‌جی در خاک روسیه، حالا شهروندان این کشور به لوازم خانگی این دو برند مطرح جهانی دسترسی ندارند. اگرچه چنین اقدامی حق انتخاب افراد در این کشور را کاهش می‌دهد، اما همچنان گزینه‌های زیادی از برندهای مختلف چینی و البته کشورهای دیگر پیش روی آن‌ها قرار دارد.
 
این احتمال وجود دارد که در آینده شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی بیشتری تصمیم به توقف فروش محصولات و خدمات خود در خاک روسیه بگیرند و همین موضوع می‌تواند حضور کمپانی‌های چینی را در این کشور پررنگ‌تر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.