اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 19, 2022
11:36 شنبه، 28ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134405

شکایت از صاحب فیس بوک برای تبلیغات کلاهبرداری

 
دیده بان رقابت استرالیا شکایتی را علیه مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) تنظیم کرد و مدعی شد این غول رسانه اجتماعی در جلوگیری از استفاده کلاهبرداران از پلتفرم این شرکت برای انتشار تبلیغات جعلی کوتاهی کرده است.
 
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا اعلام کرد این تبلیغات که از سرمایه گذاری در رمزارز یا نقشه‌های پولساز حمایت می کنند، ممکن است کاربران فیس بوک را به اشتباه بیاندازند که توسط استرالیایی‌های معروف تبلیغ می شوند.
 
در بیانیه این کمیسیون آمده است: فیس بوک به این رفتار گمراه کننده تبلیغات کنندگان کمک کرده یا در آن مشارکت داشته است.
 
رُد سیمز، رئیس دیده‌بان رقابت استرالیا اظهار کرد: آنچه در پرونده دنبال می کنیم این است که مِتا برای این تبلیغات که در پلتفرمش منتشر می شوند، مسئول است.
 
مِتا در واکنش به این شکایت اعلام کرد هر تبلیغاتی که از مردم کلاهبرداری مالی می‌کند یا کاربران را گمراه می‌کند، ناقض سیاست‌های این شرکت بوده و این شرکت از فناوری برای شناسایی و مسدود کردن چنین پست‌هایی استفاده می‌کند و با تحقیقات دیده‌بان رقابت استرالیا درباره این موضوع تاکنون همکاری کرده است. ما این شکایت را بررسی کرده و قصد داریم از این پروسه دفاع کنیم.
 
دیده‌بان رقابت استرالیا اعلام کرده که این تبلیغات از تصاویر مدیران تجاری، مجریان تلویزیون و سیاستمداران استرالیایی استفاده می‌کنند و حاوی لینک‌هایی به مقالات رسانه‌ای جعلی هستند که در آنها نقل قول‌های منتسب به شخصیت‌های معروف استرالیایی وجود دارد.
 
اندرو فارست، غول سنگ آهن استرالیا و رئیس شرکت متال فورتسکیو ماه گذشته بر سر تبلیغات کلاهبرداری از جمله تبلیغاتی که در آن از تصویر وی برای تبلیغ رمزارز استفاده شده بود، از فیس بوک شکایت کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک اوایل هفته جاری برنامه‌ای را برای کمک به آموزش نامزدهای سیاسی و اینفلوئنسرهای استرالیایی درباره امنیت سایبری برای متوقف کردن انتشار اطلاعات نادرست در زمان کمپین تبلیغاتی آنها برای انتخابات فدرال آینده اعلام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.