سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 15, 2022
12:30 جمعه، 26ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135062

ایسوس زنبوک 14X نسخه فضایی مجهز به نمایشگر ثانویه کوچک عرضه شد

 
ایسوس نسخه فضایی لپ‌تاپ Zenbook 14X با نمایشگر 14 اینچی OLED درکنار بهره‌مندی از نمایشگر ثانویه کوچک OLED با اندازه 3.5 اینچی و پردازنده Core-i9 نسل دوازدهم را با قیمت پایه ۱۹۹۹ دلار عرضه کرد.
 
ایسوس چندی پیش نسخه 2022 لپ‌تاپ‌های خود با نام ROG Zephyrus G14 و ROG Zephyrus G15 معرفی کرده بود. حال این کمپانی تایوانی به سراغ ارائه محصول جدیدی رفته که یک نسخه خاص و جذاب از لپ‌تاپ Zenbook 14X به شمار می‌رود.
 
مشخصات و قیمت ایسوس زنبوک 14X نسخه فضایی
 
گزارش شده است که ایسوس نسخه جدید لپ‌تاپش را به ویژگی‌های جذابی تجهیز کرده است.این لپ تاپ تازه وارد ایسوس از پردازنده Core-i9 12900H در کنار پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe قدرت می‌گیرد. این اما تنها شاخصه جذاب موجود در لپ‌تاپ جدید تایوانی‌ها نیست. ایسوس نسخه فضایی Zenbook 14X را با طراحی کم‌نظیری ارائه داده است.
 
این کمپانی پیش‌تر پیش‌نمایشی از این نسخه فضایی لپ‌تاپ Zenbook خود را در نمایشگاه CES درمعرض دید عموم قرار داده بود. یکی از نکات عجیب در طراحی این لپ‌تاپ، وجود یک نمایشگر ثانویه OLED با اندازه 3.5 اینچی روی بدنه آن است. از کاربردهای این نمایشگر ثانویه می‌توان به نمایش اعلان‌ها و زمان، متن‌های سفارشی و دیگر موارد مرتبط اشاره کرد.

 
یک سری طرح ویژه و جذاب مشابه سفینه‌های فضایی نیز روی گوشه و کناره‌های بدنه لپ تاپ فضایی ایسوس حک شده‌اند که واقعا زیبا هستند. ایسوس می‌گوید که این طراحی ویژه در Zenbook 14X فضایی موفق شده تا استاندارد SMC-S-016A فرماندهی سیستم‌های فضایی آمریکا را نیز کسب کند. بنابراین محصول جدید ایسوس در برابر لرزش شدید و تغییر دمای محسوس مقاوم خواهد بود.
 
این لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر 14 اینچی OLED با نرخ رفرش 90 هرتزی و نسبت تصویر 16:10 است. زن‌بوک 14X فضایی از 32 گیگابایت رم، حسگر تشخیص اثر انگشت، چهار درگاه Type-C و یک درگاه Type-A بهره می‌برد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.