تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 19, 2022
11:26 سه شنبه، 30ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135176

افزایش ترافیک سرویس‌های نوین پستی در سال‌جاری/ به‌روز‌رسانی ۲۰۰ هزار کد پستی در سطح استان

 
مدیرکل ارتباطات استان همدان با اشاره به سهم بازار الکترونیکی و جذب فروشگاه‌های مجازی جدید، گفت: ۳۰ درصد از کل ترافیک سرویس‌های نوین پستی افزایش می‌یابد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در بخش زیرساخت استان دو پروژه جابجایی فیبر نوری به متراژ ۴۰۰ متر در دو مسیر همدان ملایر(گردنه آبشینه) و رزن _اصله در سال جاری انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از اقدامات مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تکمیل مسیرهای پشتیبان دیتای شهرستان هاست که به موجب آن ۵۰ گیگابیت به ظرفیت پهنای باند ورودی هر شهرستان اضافه می شود.
وی با بیان اینکه در سال 1401 سهم بازار الکترونیکی ( e-bazar) و جذب فروشگاه‌های مجازی جدید، ۲۵ فروشگاه است افزود: ۳۰ درصد از کل ترافیک سرویس‌های نوین پستی افزایش می‌یابد.
ساکی با اشاره به اقدامات سال گذشته در بخش ارتباطات و فناوی اطلاعات استان گفت: در دهه فجر تعداد ۸ طرح ارتباطی به ارزش ۷۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که شامل ایجاد و تکمیل مسیرهای پشتیبان دیتای استان، توسعه شبکه دیتای زیرساخت، راه اندازی، ارتقاء و افزایش ظرفیت ۹۷ سایت تلفن همراه، توسعه و تجهیز بخش انتقال و دسترسی شرکت مخابرات و راه اندازی و بهره برداری از ۹ دستگاه در ۱۲ باجه بانکی پست بانک است.
وی ضمن اشاره به افزایش ۹۵درصدی توزیع مرسولات در سال جاری خاطرنشان کرد: همکاری متقابل با شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خرید و فروش اینترنتی به ۱۰ شرکت افزایش می یابد.
 
مدیرکل ارتباطات با تشریح اقدامات اداره کل پست استان در سال گذشته، به برنامه های سال جاری اداره کل پست همدان پرداخت و افزود: بیش از ۲۰۰ هزار کد پستی در سطح استان به روز رسانی می‌شوند.
وی با بیان اینکه همدان به عنوان قطب گردشگری منطقه غرب کشور شناخته شده است تصریح کرد: در سطح شهر و استان ۲۰ نقطه توریستی و گردشگری وجود دارد که این اماکن از نسل ۳ و ۴ تلفن همراه برخوردار هستند.
ساکی از مشخص شدن نقاط دارای مشکل آنتن دهی در سطح جاده‌های اصلی و فرعی استان و رفع موارد احتمالی توسط اداره کل تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی منطقه غرب و اپراتورهای ارتباطی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر وضعیت پوشش اپراتورهای سیار در شهر، جاده و روستا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.