تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 20, 2022
14:20 چهارشنبه، 31ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135225

ظهور مجموعه‌های آموزشی فریبنده در حوزه ارزهای دیجیتال

 
رئیس خانه بلاک‌چین ایران با اشاره به تبلیغات فریبنده و ظهور فعالیت مجموعه‌های آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال، از افتتاح اولین دوره آموزش آکادمیک رمزارزها و بلاک‌چین خبر داد.
 
علی پاک‌باخته‌گان زنجانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از بلاک‌چین در سیستم آموزشی، امنیت بالای‌ آن است که این شبکه برای داده‌های سیستم آموزشی فراهم کرده و از آسیب به داده‌ها جلوگیری می‌کند. شبکه بلاک‌چین می‌تواند در شاخه‌های مختلف این بخش موثر باشد و فناوری بلاک‌چین می‌تواند تجربه یادگیری در سطح بالاتری را برای افراد به وجود آورد. 
 
وی با بیان اینکه این فناوری در زمینه‌های مختلفی در حال گسترش است، اظهار کرد: برای آموزش بلاک‌چین نیازی به آشنایی با فناوری اطلاعات یا کدنویسی وجود ندارد ولی باید اطلاعاتی کلی از نحوه کار با دنیای دیجیتال داشته باشید. در هر زمانی و با ورود هر تکنولوژی شاهد آغاز به کار  مجموعه‌های آموزشی هستیم که صلاحیت لازم را نداشته و فقط به دنبال سودآوری خود هستند؛ در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین‌ هم‌ با تبلیغات فریبنده شاهد فعالیت مجموعه‌های آموزشی، شبکه‌های اجتماعی و دوره‌های آموزشی مجازی و حضوری هستیم که متاسفانه باعث فریب و ضرر مالی عده‌ای  شده و خواهد شد.
 
عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به افتتاح اولین دوره آموزش آکادمیک رمزارزها و بلاک‌چین با همکاری دانشگاه پیام نور و خانه بلاک‌چین ایران گفت: طبیعی است باید آموزش در این حوزه را در دانشگاه‌ها آغاز کرده و به مرور توسعه داد، چون آموزش این صنعت در دانشگاه‌ها اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد و به مرور زمان، اساتید و دانشجویان متخصص و آگاه در این صنعت را شاهد خواهیم بود و کم‌کم  زنجیره افراد متخصص و حرفه‌ای در این صنعت افزایش یافته و به دنبال آن درآمد اقتصادی دولت نیز افرایش خوبی پیدا می‌کند.
 
پاک‌باخته‌گان زنجانی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با این اقدام دیگر شاهد فعالیت افراد غیرمتخصص و سودجو در این حوزه نباشیم و درصورت برخورد با چنین افرادی، با آنها برخورد شده و جلوی فعالیتشان گرفته شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.