اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 23, 2022
14:58 شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135274

تبلت و موبایل جایگزین قلم و کاغذ در کنکور می‌شوند

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون‌های سراسری بدون کاغذ و الکترونیکی که از سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد، تلفن همراه، تبلت و رایانه جایگزین قلم و کاغذ می‌شوند.
 
konkor.jpg
 
عبدالرسول پورعباس ۳۰ فروردین ماه در نشست خبری با رسانه ها از الکترونیکی و بدون کاغذ شدن کنکور سراسری از سال ۱۴۰۳ خبر داد.
 
بر اساس تصمیم گیری سازمان سنجش آموزش کشور، در سال ۱۴۰۳ آزمون سراسری بدون دخالت کاغذ و با استفاده از دستگاه های الکترونیکی برگزار می شود.
 
طبق گفته های رییس سازمان سنجش آموزش کشور، تا آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ها، این سازمان بین پنج تا ۶ آزمون آزمایشی و بدون کاغذ برای داوطلبان برگزار می کند. هر داوطلب حق شرکت در ۲ آزمون آزمایشی را دارد و بعد از شرکت در این آزمون ها، در صورت علاقه مندی، نمره آزمون را برای پذیرش در دانشگاه به رسمیت می شناسد و به سازمان سنجش آموزش کشور هم اعلام کند.
 
نمره این آزمون برای سال های تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ معتبر می ماند.
 
به گزارش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان، نسبت به الکترونیکی کردن آزمون سراسری و ایجاد مراکز آزمون هوشمند برای سال ۱۴۰۳ اقدام می کند.
 
استفاده از تبلت و تلفن همراه در کنکورهای بدون کاغذ
 
در این زمینه، عبدالرسول پورعباس در گفت و گو با خبرنگار علم و آموزش ایرنا درباره دستگاه های هوشمندی که در این آزمون مورد استفاده قرار می گیرند، اظهار داشت: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از دستگاه های هوشمندی نظیر کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت استفاده می شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای همه آزمون ها یک دستگاه استفاده می شود یا خیر، تاکید کرد: برای هر آزمونی، یک سیستم و دستگاه طراحی می شود و به نسبت سختی یا آسانی آزمون های الکترونیکی، یک دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
 
رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون های الکترونیکی سال ۱۴۰۳، تاکید کرد: سوابق تحصیلی به میزان ۶۰ درصد در آزمون های سال ۱۴۰۳ تاثیر قطعی دارد که این موضوع، مصوبه قانونی است.
 
معاون وزیر علوم درباره الکترونیکی و بدون کاغذ شدن آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری در سال ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: زیرساخت هر آزمونی که فراهم باشد، آزمون به صورت الکترونیکی برگزار می شود. شرط اصلی این زیرساخت ها، تهیه بانک سوال هوشمند است.
 
به گفته پورعباس، سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال گسترش آزمون های الکترونیکی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.