اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 4, 2022
12:48 چهارشنبه، 14ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135559

توییتر به‌طور آزمایشی میزبان قابلیت مشابه کلوز فرندز اینستاگرام شد

 
توییتر آزمایش قابلیت جدید Twitter Circle را به‌صورت محدود آغاز کرده است. Twitter Circle کارکردی مشابه کلوز فرندز اینستاگرام دارد.
 
با اینکه روند بررسی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر با ایلان ماسک به پایان نرسیده، این شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور تحت مدیریت تیم فعلی همچنان به معرفی قابلیت‌های جدید ادامه می‌دهد. در روزهای اخیر شاهد افشای اسکرین‌شات‌های منتسب به گزینه‌ی ویرایش توییت بودیم و اکنون توئیتر از آغاز به‌ کار قابلیت جدیدی خبر می‌دهد که شبیه کلوز فرندز اینستاگرام و گوگل پلاس است.
 
قابلیت جدید توییتر،‌ Twitter Circle نام دارد که به کاربران امکان می‌دهد حداکثر ۱۵۰ حساب کاربری را انتخاب و آن‌ها را وارد حلقه‌ی دوستان خود کنند. این فهرست محدود به فالوورها نیست و کاربر در صورت تمایل می‌تواند افراد غیرفالوور را نیز به فهرست اضافه کند.
 
کاربر در هر زمانی که بخواهد توییت‌هایش برای این افراد به نمایش دربیاید گزینه‌ی Choose Audience و سپس Twitter Circle را به‌جای Everyone انتخاب می‌کند. به گزارش The Verge، قابلیت Twitter Circle تفاوت‌هایی با قابلیت Communities در این شبکه‌ی اجتماعی دارد.
 
Some Tweets are for everyone & others are just for people you’ve picked.
 
We’re now testing Twitter Circle, which lets you add up to 150 people who can see your Tweets when you want to share with a smaller crowd.
 
Some of you can create your own Twitter Circle beginning today! pic.twitter.com/nLaTG8qctp
 
— Twitter Safety (@TwitterSafety) May 3, 2022
در واقع نحوه‌ی کارکرد Twitter Circle تا حدی مشابه زمانی است که حساب کاربری خود را به حالت خصوصی درمی‌آورید. وقتی چنین کاری انجام می‌دهید، تنها کسانی می‌توانند توییت‌ها را ببیند که شما را فالو کرده‌ باشند. به‌لطف Twitter Circle می‌توانید بدون نیاز به خصوصی کردن حساب کاربری، مجموعه‌ی کوچکی از دوستان را انتخاب کنید تا توییت‌ها صرفاً برای آن‌ها به نمایش دربیاید.
 
افرادی که عضو Circle شما باشند توییت‌های این بخش را می‌بینند، اما اجازه‌ی ری‌توییت کردن آن‌ها را نخواهند داشت. البته در هر حال بقیه می‌توانند از توییت‌های Circle اسکرین‌شات بگیرند یا محتوای آن‌ها را دانلود کنند.
 
توییتر می‌گوید انتشار توییت برای گروهی متشکل‌ از افراد کم‌تعداد به این معنی نیست که کاربر می‌تواند هر نوع توییتی را منتشر کند. در این حالت نیز قوانین توییتر شامل حال کاربر خواهد شد. تا زمانی که ایلان ماسک مالک توییتر نشود، سیاست‌های کاری این شبکه‌ی اجتماعی تغییر نمی‌کند. این یعنی در صورت انتشار محتوای توهین‌آمیز یا دیگر محتواهای ناقض قوانین توییتر در بخش Circle، خطر بن شدن را به جان می‌خرید.
 
قابلیت Twitter Circle از حداقل یک سال پیش در دست توسعه بوده است. در ابتدا افشاگران گفتند که توییتر این قابلیت را با نام Trusted Friends معرفی می‌کند،‌ سپس نام آن به Facet تغییر کرد. در انتها اعلام شد که شاید قابلیت مشابه کلوز فرندز اینستاگرام در توییتر، Flock نامیده شود.
 
قابلیت Twitter Circle درحال‌حاضر به‌صورت محدود دردسترس قرار گرفته است و مراحل آزمایشی را طی می‌کند. کاربرانی که به Twitter Circle دسترسی دارند می‌توانند صرفاً یک Circle بسازند. همچنین تنها فردی که آن Circle را ساخته به فهرست حساب‌های عضوشده در Circle دسترسی دارد.
 
کاربرانی که Circle را دریافت کرده‌اند، ازطریق اندروید و iOS و نسخه‌ی وب می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. اگر وارد Circle یک کاربر شوید، نمی‌توانید خودتان را از آن فهرست حذف کنید، بااین‌حال همچنان امکان میوت‌ کردن مکالمه‌ها وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.