اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 12, 2022
12:26 پنجشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135774

فیس‌بوک بودجه بخش سخت افزار خود را کاهش می‌دهد

 
متا مالک فیس‌بوک به دنبال کاهش بودجه بخش آزمایشگاه‌های واقعیت است، واحدی که در مرکز استراتژی این شرکت برای تمرکز مجدد بر تولید محصولات سخت افزاری و توسعه «متاورس» قرار دارد.
 
 به نقل از رویترز، اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری، طی یک جلسه پرسش و پاسخ هفتگی در روز سه‌شنبه به کارکنان آزمایشگاه واقعیت گفت انتظار داشته باشند که تغییرات جدید در این بخش ظرف یک هفته آینده اعلام شود.
 
سخنگوی متا تأیید کرد که وی به کارکنان گفته این بخش دیگر نمی‌تواند برخی از پروژه‌ها را انجام دهد و باید تعدادی از پروژه‌های دیگر را هم به تعویق بیاندازد. وی مشخص نکرد کدام پروژه‌ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت ولی افزود: اخراج کارکنان بخشی از این تغییرات، محسوب نمی‌شود.
 
فیس‌بوک ماه گذشته به سرمایه گذاران گفت پس از کاهش کاربران این شبکه اجتماعی در اوایل سال جاری که باعث سقوط ارزش سهام آن شد، هزینه‌های خود را در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد داد.
 
مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی شرکت متا در اواخر آوریل گفت متا قصد دارد سرعت برخی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را در زمینه‌هایی مانند پلتفرم تجاری، زیرساخت‌های هوش مصنوعی و بخش آزمایشگاه‌های واقعیت کاهش دهد.
 
متا کل هزینه‌های پیش بینی شده خود در سال ۲۰۲۲ را به بین ۸۷ تا ۹۲ میلیارد دلار کاهش داد که نسبت به چشم‌انداز قبلی خود که بین ۹۰ تا ۹۵ میلیارد دلار بود، کمتر است. این شرکت هفته گذشته، به کارمندان خود اعلام کرد در حال کاهش موارد استخدام برای اکثر پست‌های سطح متوسط تا ارشد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.