سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 18, 2022
10:36 شنبه، 28ام خردادماه 1401
کد خبر: 136782

اپل بالاخره تاریخ عرضه مک بوک پرو 13 اینچی M2 را اعلام کرد

اپل اعلام کرده مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید که مجهز به تراشه M2 است از روز جمعه 27 خرداد (17 ژوئن) به شکل بین‌المللی جهت سفارش موجود خواهد بود. این کمپانی همچنین گفته تحویل محصولات به مشتریان و فروش در فروشگاه‌ها نیز از تاریخ جمعه 3 تیر (24 ژوئن) شروع خواهد شد.
بدین ترتیب مشتریان می‌توانند از روز جمعه به وسیله وب‌سایت اپل، اپلیکیشن اپل استور و یا از طریق فروشندگان مورد تایید این برند مک بوک پرو خود را سفارش دهند.
 
گفتنی است که مک بوک پرو 13 اینچی جدید از زبان طراحی مشابه مدل پیشین برخوردار است و شاید تنها تغییر عمده و قابل ذکر آن استفاده از تراشه قدرتمند M2 باشد. قیمت پایه این محصول در ایالات متحده 1299 دلار است و در هنگام عرضه با دو گزینه رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی به بازار خواهد آمد.
 
اطلاعات تکمیلی اپل از مک بوک پرو 13 اینچی
به گفته اپل، CPU تراشه M2 در مقایسه با M1 تا 18 درصد سریع‌تر است، همچنین عنوان شده که پردازشگر گرافیکی آن تا 35 درصد و Neural Engine آن نیز تا 40 درصد سریع‌تر از نسل پیشین خود است.
 
با وجود این تراشه، مک بوک پرو جدید می‌تواند تا 24 گیگابایت رم یکپارچه داشته باشد که این میزان در تراشه M1 تنها 16 گیگابایت بود. این لپ‌تاپ همچنین می‌تواند تا 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD داشته باشد.
 
لازم به ذکر است حالا که این مک بوک پرو همراه مک بوک ایر به تراشه M2 مجهز شده‌اند، عملا تنها تفاوت عمده بین آنها سیستم خنک‌کننده مورد استفاده در مک بوک پرو است، قابلیتی که می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که کارهای سنگین با سیستم خود انجام می‌دهند، تعیین‌کننده باشد.
 
البته در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که اپل تاکنون تاریخی برای عرضه مک بوک ایر مجهز به تراشه M2 اعلام نکرده و مقابل نام این محصول در وب‌سایت اپل تنها جمله «از ماه آتی موجود خواهد بود» دیده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.