اپلیکیشن

تلفن همراه

August 24, 2022
13:58 چهارشنبه، 2ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138513

جوامع واتس‌اپ به مرحله آزمایشی بتا رسید

نسخه بتای قابلیت "جوامع" (Communities) که به کاربران امکان می‌دهد در گروه‌ها، زیرگروه‌هایی ایجاد کنند، برای شمار محدودی از کاربران این سرویس پیام‌رسان عرضه شد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا – شرکت مادر واتس‌اپ – ماه آوریل امسال قابلیت "جوامع" واتس‌اپ را معرفی کرده و این قابلیت را انقلاب بزرگ واتس‌اپ خوانده بود و از رسیدن این قابلیت به مرحله آزمایشی بتا خبر داده بود. از آنجا که "جوامع" قابلیت مهمی برای این پیام‌رسان به شمار می‌رود، واتس‌اپ برای عرضه تدریجی آن برنامه‌ریزی کرده است. با گذشت چند ماه از نخستین باری که قابلیت "جوامع" از سوی مِتا معرفی شد، هنوز برای همه کاربران قابل دسترس نشده است اما ظاهرا شمار منتخبی از کاربران بتای واتساپ، به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند.
 
وب سایت WABetaInfo گزارش کرده است تَب "جوامع"  برای برای بعضی از کاربرانی که واتس‌اپ خود را به نسخه آزمایشی اندروید v۲.۲۲.۱۹.۳ ارتقاء داده‌اند، نمایش داده می‌شود. کاربرانی که قابلیت "جوامع" در حسابشان فعال شده است، به جای تَب دوربین، تَب "جوامع" را در صفحه اصلی وواتس‌اپ مشاهده خواهند کرد و می‌توانند روی این تب زده و حداکثر ۱۰ گروه ایجاد کنند که هر کدام ۵۱۲ نفر ظرفیت دارند.
 
یک عضو جوامع بر اساس علایق خود می‌تواند انتخاب کند به کدام زیرگروه ملحق شود. همچنین می‌تواند هر زمان که بخواهد زیرگروه را بدون خروج از گروه اصلی، ترک کند. واتس‌اپ همچنین تلاش می‌کند شمار اعضای زیرگروه را به دلایل حریم خصوصی، از مشارکت کنندگان دیگر پنهان کند. با این حال، قابلیت مذکور هنوز در نسخه فعلی جوامع فعال نیست.
 
بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، برای نخستین بار در نوامبر سال ۲۰۲۱ تلاش واتس‌اپ برای ساخت قابلیت "جوامع" مشاهده شد. بنابراین این قابلیت مدت طولانی است که در دست توسعه قرار دارد. با توجه به این که واتس‌اپ این قابلیت را سرانجام برای داوطلبان قابلیتهای آزمایشی عرضه کرده است، ممکن است پیش از پایان سال میلادی جاری برای همه کاربران منتشر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.