بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 30, 2022
14:10 سه شنبه، 8ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138643

وزیر ارتباطات: دولت تمام‌قد برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایستاده است/ منطقه ویژه پیام قطب اقتصاد دیجیتال کشور می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام، آینده این منطقه را تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال کشور عنوان کرد و از فعالان این حوزه خواست از این ظرفیت برای توسعه اقتصاد دیجیتال استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز در نشستی با حضور مجتبی عبدالهی استاندار البرز، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان و فناوری اطلاعات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به اینکه حوزه دانش بنیان و فناوری اطلاعات جایگاه ویژه ای در دولت سیزدهم دارند، گفت: نگاه دولت به حوزه فناوری اطلاعات نگاه راهبردی است و اعتقاد دارد که این فناوری می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل کشور را حل کند.
 
وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها تا 30 درصد اقتصاد آنها، دیجیتال است، افزود: فناوری اطلاعات ظرفیت بسیاری برای رفع مشکلات همه بخشهای کشور اعم از آموزش، فرهنگی، اقتصاد، کشاورزی، انرژی و سلامت دارد و دولت نیز این اهمیت را درک کرده است و به دنبال استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای ارتقای کشور است.
 
وی برطرف کردن موانع و فراهم کردن زیرساخت ها را از وظایف دولت در این حوزه عنوان کرد و افزود: طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است که در آینده نیز برای مشاغل و کاربرد های جدید مورد نیاز است و برای این منظور دولت سرمایه گذاری ۲۰ هزارمیلیارد تومانی در این پروژه در ۳ سال آینده انجام می‌دهد.
وزیر ارتباطات، آینده منطقه ویژه اقتصادی پیام را قطب اقتصاد دیجیتال کشور عنوان کرد و گفت: با توسعه اقتصاد دیجیتال در این منطقه به غیر از نیازهای داخلی امکان صادرات و تامین نیازهای کشورهای منطقه نیز فراهم می‌شود.
 
وی با اعلام اینکه دولت تمام قد پشت توسعه اقتصاد دیجیتال و کاربرد های فناوری اطلاعات ایستاده است، افزود: کارگروه اقتصاد دیجیتال با اختیارات هیات وزیران برای برداشتن موانع این حوزه تشکیل شده است.
وزیر ارتباطات که در جمع مدیران عامل شرکت‌های مستقر در منطقه پیام سخن می‌گفت از فعالان این بخش خواست از ظرفیت های به وجود آمده استفاده کنند تا نشان دهند که مشکلات کشور از طریق فناوری اطلاعات قابل حل است.
 
زارع پور از مدیران منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز خواست کار فناورانه را در این منطقه تسهیل کنند تا این منطقه به یک اکوسیستم در حوزه فناوری اطلاعات تبدیل شود.
در ابتدای این نشست اکبر قنبر پور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های آینده این منطقه ارائه کرد.
قبل از سخنان وزیر نیز چند نفر از مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه پیام نکاتی را درباره مسائل و مشکلات موجود در این منطقه با وزیر مطرح کردند.
 
بر اساس همین گزارش، وزیر ارتباطات قبل از این نشست خطوط تولیدی شرکت های «بلووم»، تولید کننده گوشی و تبلت، «داده پرداز رایانه تلاش»، تولید کننده حافظه‌های داخلی و فلش مموری، «هدایت هوشمند قرن»، تولید کننده تجهیزات بانکی و ابزارهای پرداخت، «شرکت توسعه خدمات الکترونیک آدونیس»، تولید کننده دستگاه های خودپرداز، «شرکت رهنمون فناوری اطلاعات»، تولید کننده سرور و تجهیزات شبکه پردازش و ذخیره سازی انبوه داده و «شرکت تلکام آرین»، تولید کننده تجهیزات مخابراتی را افتتاح و بازدید کرد.
 
در ادامه برنامه‌های امروز وزیر ارتباطات به مناسبت هفته دولت به پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد در اتوبان کرج رفت و از گلخانه هوشمند و یکی از شرکت های مستقر در این پارک بازدید کرد و در جریان تولید محصولات مخابراتی و اقدامات تحقیق و توسعه این شرکت قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.