امنیت

فناوری اطلاعات

November 1, 2022
16:52 سه شنبه، 10ام آبانماه 1401
کد خبر: 139945

کاخ سفید برای مقابله با حملات باج افزاری جلسه اضطراری تشکیل داد

کاخ سفید میزبان مقامات کشورها و ۱۳ شرکت جهانی در واشنگتن است. هدف از این اجلاس بررسی تهدید فزاینده باج افزارها و دیگر جرائم سایبری از جمله استفاده غیرقانونی از رمزارزها است.
به گزارش رویترز، این جلسه در حالی برگزار می‌شود که سال گذشته نخستین اجلاس غیررسمی «پیشگامی مقابله با باج افزار»(Counter-Ransomware Initiative) به طور مجازی برگزار شده بود. همچنین در سال جاری ۷ کشور جدید به اجلاس اضافه شده و گروه‌های مختلفی از بخش خصوصی برای نخستین بار در آن شرکت می‌کنند.
 
کاخ سفید امیدوار است کشورهای شرکت کننده در این اجلاس مجموعه‌ای از هنجارهای سایبری ایجاد کنند که در سراسر جهان برای مقابله با تهدیدهای باج افزاری به رسمیت شناخته می‌شود.
 
شرکت کنندگان در اجلاس تصمیم دارند در پایان آن بیانیه‌ای مشترک صادر کنند که شامل تعهد به دوبرابر کردن تلاش‌ها جهت فشار بر روسیه و دیگر کشورهایی است که حمله کنندگان سایبری در آنها اقامت دارند.
 
یکی از موضوعات اصلی این اجلاس نیز شیوه مختل کردن این حملات، مقابله با تراکنش‌های غیرقانونی رمزارزها و ایجاد مقاومت در برابر چنین حملاتی است.
 
یکی از مقامات در این باره می‌گوید: در این اجلاس کشورها بیشتر درباره آنکه چگونه می‌توانند فعالیت‌های عاملان باج افزاری را سخت‌تر، پرهزینه تر و پر خطرتر کنند، گفتگو خواهند کرد.
 
حملات باج افزاری در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته، به طوری که فقط طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۴ هزار حمله در خارج از آمریکا گزارش شده است. البته پیشرفت‌هایی در خصوص دستگیری عاملان این حمله‌ها نیز وجود داشته است.
 
کشورهای شرکت کننده در این اجلاس عبارتند از: آمریکا، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، بلغارستان، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، جمهوری دومینیک، استونی، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، هند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کنیا، لیتوانی، مکزیک، هلند، نیوزلند، نیجریه، نروژ، لهستان، کره جنوبی، رومانی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، اوکراین، امارات متحده عربی، بحرین، رژیم صهیونیستی.
 
روسیه، بلاروس و کشورهای دیگری که تصور می‌شود هکرهای سایبری در آنجا اقامت دارند در این اجلاس شرکت نکرده‌اند.
 
مایکروسافت، زیمنس و تلفونیکا نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که در این اجلاس شرکت می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.