سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 10, 2023
13:38 سه شنبه، 20ام دیماه 1401
کد خبر: 142187

با نمایشگر Brelyon، بدون هدست واقعیت مجازی در دنیای دیجیتال غوطه‌ور شوید

Brelyon محصول واقعیت‌ مجازی جالبی معرفی کرده که درواقع یک صفحه‌نمایش فوق‌عریض و خمیده است و سعی دارد تجربه‌ای متفاوت در نمایش محتوا ارائه دهد.
Brelyon با جذب سرمایه‌ای ۱۵ میلیون‌دلاری، چشم‌انداز خود را در حوزه‌ی واقعیت مجازی به‌نمایش گذاشته است. این شرکت در CES ۲۰۲۳ نمایشگر OLED 8K معرفی کرده است که تجربه‌ای شبیه هدست‌های واقعیت مجازی را بدون نیاز به قرار دادن دستگاه روی سر ارائه می‌دهد.
 
برمک حشمت، مدیرعامل و مؤسس Brelyon در مصاحبه با TechCrunch توضیح داد:
 
Brelyon Fusion اجازه می‌دهد نور به روشی جدید در میدان دید ترکیب شود تا وضوح آن چندبرابر افزایش یابد. نوآوری جدید گسترش میدان نور واقعاً به ما اجازه می‌دهد که نور را به‌عنوان تکه‌هایی از بلوک‌های LEGO درنظر بگیریم که می‌توانند به‌صورت محاسباتی برای ایجاد صفحه‌ای فراگیر ساخته شوند.
– برمک حشمت
 
فناوری Brelyon درحال‌حاضر یک نمونه‌ی اولیه است که در کوتاه‌مدت روانه‌ی بازار نخواهد شد و طبق اعلام این شرکت احتمالاً طی سه تا چهارسال آینده شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود. این فناوری که با نام Ultra Reality شناخته می‌شود، از مهندسی جبهه‌ی موج دقیق برای ایجاد یک میدان دید عظیم با عمق نوری واقعی استفاده می‌کند و نتیجه میدان دید شما را کاملاً احاطه خواهد کرد. این شرکت همچنین از صدای فراگیر بهره گرفته است و با استفاده از چند دوربین‌، موقعیت سر کاربر را شناسایی می‌کند تا آنچه نمایشگر نشان می‌دهد مطابق با موقعیت سر او تنظیم شود. این قابلیت‌ها به افزایش لذت حضور در دنیای واقعیت مجازی کمک خواهد کرد.
 
اما Ultra Reality برای چه افرادی ساخته شده است؟ به گفته‌ی حشمت، می‌توان این محصول را یک تجربه‌ی موازی با هدست درنظر گرفت با این تفاوت که نیازی نیست آن را روی سر قرار داد. البته بازار سازمانی یکی از اولین پذیرندگان محصول Brelyon خواهد بود. این دستگاه برای گیمرها و همچنین کاربرانی که از چندین مانیتور به‌طور همزمان استفاده می‌کنند نیز بسیار جذاب خواهد بود زیرا تجربه‌ای فراگیر از کار با دسکتاپ ارائه می‌دهد.
حشمت همچنین اشاره می‌کند درحال حاضر کاربران ده‌ها میلیارد دلار برای خرید هدست‌های واقعیت مجازی هزینه کرده‌اند اما محصول شرکت متبوعش نباید در سطح هدست‌های واقعیت مجازی قرار بگیرد. مدیرعامل Breyon می گوید:
 
افرادی که تمایل دارند از واقعیت مجازی استفاده کنند اما دوست ندارند هدست‌ روی سر خود قرار دهند همچنان باید راهکارهایی دراختیار داشته باشند. اکنون هدست‌ها درحال تبدیل شدن به جریان اصلی بازار هستند و قیمت برخی از قطعاتی که در هدست‌ها استفاده می‌شود، کاهش یافته است. این شرایط به ما اجازه می‌دهد محصولی بسیازیم که نمایشگر نوری نام دارد. این مانیتورها با ترکیب تکنیک‌های اپتیکی و محاسباتی، امکان لذت بردن از محتوای واقعیت مجازی را بدون نیاز به قرار دادن هدست روی سر فراهم می‌کنند. درواقع معماری ما دسته‌بندی جدیدی از نمایشگرها را ایجاد کرده است.
– برمک حشمت
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.