سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 10, 2023
17:27 سه شنبه، 20ام دیماه 1401
کد خبر: 142208

مینی کامپیوتر MSI Cubi 5 12M با پردازنده اینتل آلدرلیک U و حداکثر ۶۴ گیگابایت رم معرفی شد

MSI مینی کامیپوتری به نام Cubi 5 12M معرفی کرده است که از پردازنده‌های سری AlderLake U اینتل و درگاه اترنت ۲٫۵ گیگابایتی و تاندربولت ۴ بهره می‌برد.
MSI در رویداد CES 2023 مینی‌ کامپیوتر جدید Cubi 5 12M را رسماً معرفی کرد. این محصول از پردازنده‌های خانواده‌ی آلدرلیک U اینتل استفاده می‌کند؛ درحالی‌که تیم آبی اکنون پردازنده‌های سری Raptor Lake را نیز عرضه کرده است. طبق اعلام وب‌سایت رسمی MSI، سری جدید Cubi 5 12M از شاسی ۰٫۷ لیتری با ابعاد ۱۲۴ در ۱۲۴ در ۵۳٫۷ میلی‌متر بهره می‌برد؛ بنابراین، فضای بسیار کمی را روی میز شما اشغال خواهد کرد.
 
به‌نوشته‌ی NotebookCheck، مینی‌ کامپیوتر MSI Cubi 5 12M در چند نسخه با پردازنده‌های Core i5 1235U، Core i3 1215U یا Core i7 1255U دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. به‌طورخلاصه، مدل i5 و i7 عملکردی نزدیک به‌هم دارند؛ اما تفاوت قدرت پردازشی بین مدل i7 با i3 حدود ۱۵ درصد است.
 
علاوه‌براین، خریداران می‌توانند این محصول را حداکثر با ۶۴ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز یا ۳۲۰۰ مگاهرتز سفارش دهند. مینی‌ کامپیوتر جدید MSI دو اسلات SO-DIMM نیز دارد و همه‌ی نسخه‌های آن از درگاه ذخیره‌سازی M.2 و ۲٫۵ اینچی پشتیبانی می‌کنند.
 
MSI Cubi 5 12M از یک پورت اترنت ۲٫۵ گیگابیتی (RTL8125BG-CG) و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و DisplayPort نیز بهره می‌برد. سایر درگاه‌های این مینی کامپیوتر شامل سه پورت USB A مبتنی‌بر استاندارد USB 3.2 نسل دو، یک پورت تاندربولت ۴، HDMI و اترنت گیگابیتی (RTL8111H) می‌شود.
 
شما می‌توانید مینی کامپیوتر Cubi 5 12M را با سه ماژول بی‌سیم اینتل سفارش دهید که بهترین نسخه‌ی آن از بلوتوث ۵٫۳ و وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند. MSI برای مدیریت دمای همه‌ی قطعات داخلی این محصول از سیستم خنک‌کننده‌ی فعال استفاده کرده است. درحال‌حاضر، جزئیات مربوط به قیمت یا تاریخ دقیق عرضه‌ی این محصول به‌ بازار دردسترس نیست؛ البته شنیده‌ها حاکی از آن است این مینی کامپیوتر اواخر سال جاری دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.