فناوری اطلاعات

January 24, 2023
11:48 سه شنبه، 4ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142603

مقتدایی: مخابرات به تکالیف قانونی خود عمل نکرده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات نسبت به اجرای قانون تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر گفت: معتقدیم که یک مجموعه‌ای که بر اساس قانون تکالیفی را بر عهده دارد، به تکالیف خود نسبت به کسانی که باید برای آنها کاری انجام دهد عمل نمی‌کند.
 
عباس مقتدایی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، و در سوالی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه «علت عدم اجرای قانون در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی جنابعالی و شرکت مخابرات چیست؟»، با بیان اینکه «بیش از یک‌سال تلاش شد تا موضوع مورد سوال به صحن مجلس نرسد»، اظهار کرد: الان درباره اینکه مخابرات متعلق به چه کسی است صحبت نمی‌کنیم؛ وزیر محترم در جلسات متعددی که داشتیم بر این نکته تاکید می‌کند که مخابرات یک مجموعه خصوصی است و به عنوان وزیر نمی‌توانم یکسری کارها را انجام دهم که ما این را پذیرفتیم.
 
وی افزود: معتقدیم که یک مجموعه‌ای که بر اساس قانون تکالیفی را بر عهده دارد، به تکالیف خود نسبت به کسانی که باید برای آنها کاری انجام دهد عمل نمی‌کند و در پشت موضوع خصوصی بودن، سنگر گرفته و هرچه پیگیری می‌کنیم به ما می‌گویند که «در دست بررسی است».
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: موضوع مورد سوال، موضوعی مربوط به سال ۱۴۰۰ است که بر اساس قانون مصوب مجلس شرکت مخابرات باید نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اقدام می‌کرد که در ابتدا گفتند که انجام نمی‌دهیم؛ من به مجموعه‌های مختلف مکاتبه کردم و در راستای رعایت اخلاق ابتدا در ماه‌های آبان و اسفند به وزیر و رئیس جمهوری محترم تذکر دادم و سپس با دستگاه‌های مربوطه نامه نگاری‌هایی انجام دادم و سپس به طرح سوال رسیدم که در پاسخ به من گفته شد که این شرکت خصوصی است و مشمول قانون مصوب مجلس نمی‌شود.
 
مقتدایی ادامه داد: از اداره قوانین مجلس درباره موضوع مورد سوال تقاضای اظهار نظر کردم که در پاسخ به من اعلام کردند که این شرکت مشمول بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور قرار گرفته و مکلف است که مشمولینی که در زمان تصویب قانون ۱۴۰۰ بصورت تمام وقت در دستگاه خدمت می‌کنند را با رعایت شرایط قانونی تبدیل وضعیت کند.
 
وی تاکید کرد: «در دست بررسی است» پاسخی است که همواره به مطالبه، مکاتبات و پرسش من از وزیر ارتباطات داده شده‌ است.
 
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون ما درباره عملکرد شرکت مخابرات می توانیم از وزیر ارتباطات سوال کنیم، گفت: قانون در کشور اجرا نشده است و امروز به عنوان نماینده مجلس می‌گویم که کسانی از موکلین ما در شهرهای مختلف می‌گویند که اگر قانون ۱۴۰۰ اجرا نشد، آیا نمایندگان مجلس ماموریت و مسئولیتی ندارند؟ مردم می‌خواهند کارهای خود را از مسیرهای قانونی پیگیری کنند.
 
این نماینده مجلس اظهار کرد: مخابرات باید به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کند. آقای وزیر دیشب نامه‌ای محرمانه مرتبط به شرکت مخابرات که دیروز نوشته شده‌ است را برای من ارسال کرد؛ در این نامه آمده بود شرکت مخابرات گفته که در ۱۴۰۲ به قانون ۱۴۰۰ عمل خواهد کرد درحالیکه این پذیرفتنی نیست که موضوعی که باید در ۱۴۰۰ به آن عمل می‌شد، در سال ۱۴۰۲ اجرایی شود.
 
مقتدایی در ادامه تاکید کرد: سوال من از آقای وزیر این است که چگونه است که برای افزایش آبونمان ها و افزایش درآمد مخابرات اختیار داشتید و توانمندی داشتید و حمایت کردید اما درباره تبدیل وضعیت آن شرکت می‌گویید که من اختیار ندارم؟ این پذیرفتنی نیست. این سوال مطرح است که آقای وزیر ارتباطات که کمک کرد افزایش قیمت‌ها رخ دهد، چرا کمک نمی‌کند یا اینکه اصرار نمی‌کند تا قانون اجرایی شود؟
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: الان از یک مجموعه‌ای که روحیات ایثارگری در درون آن وجود دارد، خواهش می‌کنیم که قانون و مصوبات مجلس برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران را اجرایی کند؛ نیت ما این است که صدای کسانی‌که مسالمت آمیز می‌خواهند قانون درباره حق‌شان اجرایی شود را در مجلس بلند کنیم.
 
نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه فراکسیون ایثارگران مجلس نیز پیگیر اجرای این قانون است، عنوان کرد: من اعمال ماده ۲۳۴ برای مستنکفین از قانون را تقاضا کردم و رئیس مخابرات و مجموعه‌های آن بدانند که اگر به این سوال پاسخی دقیق داده نشود و عملیاتی نشود، ما از ابزارهای دیگری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.