رسانه‌های اجتماعی

January 24, 2023
18:31 سه شنبه، 4ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142620

توییتر به دنبال راه‌اندازی سرویس اشتراک بدون تبلیغات

توییتر این روزها مشغول کار روی سرویس اشتراکی جدیدی است که امکان استفاده از این پلتفرم بدون مشاهده هیچ تبلیغی را برای کاربر فراهم می‌کند. ایلان ماسک ضمن اعلام این خبر گفت: تبلیغات در توییتر بسیار زیاد هستند؛ اقداماتی در دست انجام است و طی هفته‌های آتی این مشکل برطرف خواهد شد. همچنین نسخه اشتراک جدیدی با هزینه بیشتر در نظر گرفته شده که هیچ تبلیغی در آن نمایش داده نمی‌شود. در واقع، این اشتراک، نسخه گران‌تر توییتر بلو خواهد بود.
 
 
در حال حاضر، توییتر بلو در حالت خرید اشتراک مستقیم از طریق نسخه اندروید یا‌ آی‌اواس توییتر در آمریکا با قیمت ۱۱ دلار عرضه می‌شود. اما با خرید اشتراک از طریق نسخه وب توییتر، ۳۰ درصد کمیسیون اپل و گوگل اعمال نخواهد شد و این مبلغ به ۸ دلار کاهش می‌یابد.
 
از زمان رونمایی از این سرویس تلاش شده تا قابلیت‌های متمایزی برای آن در نظر گرفته شود. توییتر اعلام کرده است که در آینده ریپلای‌های کاربران دارای حساب کاربری آبی بالاتر از ریپلای‌های سایر کاربران قرار می‌گیرد. در ضمن کاربران این‌ سرویس برای جست‌وجو و منشن نیز در اولویت قرار می‌گیرند.
 
از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه اشتراک آبی توییتر می‌توان به یک رابط کاربری ویژه برای خواندن رشته توییت‌های طولانی، پوشه‌های بوک مارک و قابلیت لغو توییت‌ها اشاره کرد. توییتر از ماه نوامبر تغییراتی را در سرویس اشتراکی خود اعمال کرد؛ اگرچه با این سرویس تغییراتی را در این بخش شاهد بودیم، اما هنوز گزینه «بدون تبلیغات» با برچسب «به زودی» رؤیت می‌شود.
 
طبق پیش‌بینی‌ها، درآمدهای تبلیغاتی توییتر طی هفته‌های اخیر و پس از تملک این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، روندی کاهشی داشته است. در گزارش وب‌سایت  TheInformation‌ آمده که اخیرا یکی از مدیران ارشد توییتر اعلام کرد که درآمد روزانه این پلتفرم به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود ۴۰ درصد افت داشته است.  بهار گذشته، زمانی که ماسک برنامه خود را برای تملک توییتر علنی کرد، پیش‌بینی‌اش این بود که تبلیغات در این سرویس تا سال ۲۰۲۸ تا حد کمتری محرک درآمدی این شرکت خواهد بود و ۴۵ درصد از کل درآمد از مسیرهایی جز تبلیغات حاصل می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.