5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تحلیل بازار

تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گوشی

مخابرات فضایی

February 28, 2023
10:58 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143536

با ایستنا در کنگره جهانی موبایل 2023 بارسلونا قدم بزنید

کنگره جهانی موبایل 2023 بعنوان بزرگترین و تأثیرگذارترین رویداد ارتباطی جهان، دیروز درهای خود را در Fira Gran Via در بارسلون باز کرد. به میزبانی  انجمن جهانی تلفن همراه (جی اس ام ای)، MWC Barcelona از نمایندگان اکوسیستم جهانی موبایل و صنایع دعوت کرد تا به شبکه بپردازند و در مورد آینده اتصال بیاموزند.

MWC-Image.png

Mats Granryd، مدیر کل GSMA در سخنرانی خوشامدگویی خود گفت: "کلاه کاوشگر خود را بگذارید و به تخیل خود اجازه دهید تا با همه احتمالات پیش رو فعال شود. چه یک اپراتور تلفن همراه باشید، چه یک استارت آپ، یک مبدع ترافیک بزرگ یا یک بخش دولتی، هرگز زمان هیجان انگیزتر و پربارتری برای درگیر شدن در این صنعت وجود نداشته است."

تخصص در تلفن همراه و فراتر از آن

MWC Barcelona 2023 از مجموعه ای از سخنرانان اصلی به نمایندگی از رهبران تجاری و کارشناسان صنایع از جمله مخابرات، حمل و نقل، امور مالی، خدمات حرفه ای، تدارکات و غیره غنی خواهد شد. 

سخنرانان شامل:

  • Börje Ekholm، رئیس و مدیر عامل، گروه اریکسون
  • تیری برتون، کمیسر بازار داخلی کمیسیون اروپا
  • جیمز دی تایکلت، رئیس، رئیس و مدیر عامل شرکت لاکهید مارتین
  • وینسنت کلرک، مدیر عامل شرکت اوشن و لجستیک، معاون اجرایی و عضو هیئت اجرایی، AP Moller – Maersk
  • گرگ پیترز، مدیرعامل نتفلیکس
  • کریستل هدمن، مدیر عامل گروه اورنج
  • خوزه ماریا آلوارز-پالته، مدیر عامل شرکت تلفونیکا

همه سخنرانی‌های کلیدی MWC 2023 توسط Mobile World Live پخش زنده می‌شوند وکه از اینجا در دسترس هستند.

خوزه ماریا آلوارز-پالته، رئیس هیئت مدیره GSMA و رئیس و مدیر عامل تلفونیکا، افزود: ما در زمان‌های خارق‌العاده‌ای زندگی می‌کنیم که در آن فناوری دیجیتال پایه‌ای است که اقتصاد و جامعه ما را زیربنا می‌دهد. برای بیش از 30 سال، صنعت موبایل در خط مقدم نوآوری بوده است. در طول MWC، شما اعلامیه هایی را می شنوید و نوآوری های در سطح جهانی را می بینید، که همگی نشان می دهد که چگونه ما به این سفر ادامه خواهیم داد و کاتالیزوری برای فناوری های همه جانبه مانند متاورس و وب خواهیم داشت. 3.0 برای تحقق پتانسیل خود.

GSMA Open Gateway

GSMA امروز یک ابتکار جدید در سطح صنعت به نام GSMA Open Gateway را راه اندازی کرده است . Open Gateway که با پشتیبانی 21 اپراتور تلفن همراه راه اندازی شد، چارچوبی از رابط های API است که برای ارائه دسترسی جهانی به شبکه های اپراتورها برای دوولوپرها و توسعه دهندگان نرم افزار و اپلیکیشن طراحی شده است.

MWC 2023 بارسلون، رویدادهای زیادی را در خود جای میدهد که از طریق چارچوب جدید امکان پذیر شده است. این شامل یک تجربه اورکستریشن همه جانبه از آگزیاتا است. یک «جلسه جم» زنده از انجمن آینده 5G؛ و یک شور همه جانبه و ویترین ویدیویی با کیفیت بالا از Orange، تلفونیکا، وودافون و اریکسون با خرید جدیدش یعنیVonage.

گزارش کلیدی اقتصاد جهانی موبایل در سال 2023

انجمن جهانی تلفن همراه، گزارش سالانه اقتصاد جهانی موبایل خود را منتشر کرده است ، یافته های کلیدی عبارتند از:

  • 5G در سال 2029 از 4G سبقت خواهد گرفت و به فناوری برتر تلفن همراه تبدیل خواهد شد، با پذیرش 5G در بازارهای برتر، 5G تا سال 2030 بیش از 85 درصد سهم بازار خواهد داشت. 
  • اتصالات جهانی 5G تا پایان این دهه از مرز پنج میلیارد خواهد گذشت و صنعت در مسیر رسیدن به 1.5 میلیارد اتصال در سال 2023 قرار دارد.
  • 5G در سال 2030 تقریباً 1 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه خواهد کرد و برای هر بخشی سود خواهد داشت و بخش خدمات (46٪) و تولید (33٪) بیشترین ارزش را دریافت خواهند کرد. سهم اقتصادی بخش موبایل تا سال 2030 از 6 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.
  • اکثر اپراتورها انتظار دارند که شبکه های بی سیم خصوصی تا 20 درصد از کل درآمد سازمانی آنها را به خود اختصاص دهند که ناشی از پیشرفت در قابلیت های 5G است.
  • متاورس به رشد شتابان خود ادامه می‌دهد، همراه با پیشرفت‌هایی که در فناوری‌های فعال مانند 5G، AI و ابزارهای پوشیدنی انجام می‌شود.

شکاف مصرف

در MWC امسال، انجمن جهانی تلفن همراه یک بخش اختصاصی را راه‌اندازی می‌کند که در مسیر پیاده‌روی دو طرفه، بین CC1 و سالن 2 قرار دارد تا آگاهی در مورد شکاف استفاده را افزایش دهد، یک مشکل جهانی که کمتر گزارش شده است این موضوع است که از ارتباط پذیری 3.2 میلیارد نفر در سراسر جهان بهره مندی به مزایای دسترسی به خدمات دیجیتال جلوگیری می‌کند. 

هشت برابر اندازه «شکاف پوشش» (که شامل حدود 400 میلیون نفر است)، شکاف استفاده از پهنای باند تلفن همراه معادل کل جمعیت چین، هند، اسپانیا و ایالات متحده در مجموع تأثیر می گذارد.

منطقه '#UsageGap' تضاد کاملی با کنفرانس MWC بسیار دیجیتالی و متصل ارائه می‌کند و تجربیات میلیاردها نفر در سراسر جهان را که در حال حاضر قادر به تعامل با دنیای به‌طور فزاینده‌ای متصل ما نیستند، برجسته می‌کند.

با ایجاد یک منطقه خاص برای ذینفعان برای درگیر شدن با این چالش ها انجمن جهانی تلفن همراه، در سراسر کنگره امسال همه ذینفعان را تشویق می کند تا درباره شکاف استفاده بیشتر بیاموزند.

MWC : نمایش آینده صنایع و ورزش

تازه وارد MWC بارسلون امسال، فضای داستان سرایی همه جانبه سفر به آینده ما است. منطقه کاملاً جدید که برای همه شرکت کنندگان باز است، پتانسیل کامل فناوری های مخرب در صنایع بهداشتی، پایداری، خرده فروشی، ورزش، تحرک، سرگرمی و صنایع رباتیک را به نمایش می گذارد. امسال همچنین اولین سالی خواهد بود که کنگره ورزش فردا در MWC بارسلونا، پس از توافق همکاری بین GSMA و FC Barcelona، به صورت مشترک برگزار می‌شود.

پلتفرم متمرکز بر استارت آپ 4YFN MWC، شهر صنعت ، برنامه وزیران GSMA و جوایز GLOMO همگی به MWC بارسلون بازخواهند گشت.

 

 

آخرین اخبار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات از کنگره جهانی مخابرات:

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.