لبه تکنولوژی

February 28, 2023
15:34 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143560

همکاری جک و هواوی برای تولید خودروی برقی آغاز شد

از زمانی که شرکت ارتباطی و مخابراتی هوآوی تحت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفت، فعالیت این ابرشرکت در حوزه‌های دیگر افزایش یافته است.
 
 
از زمانی که شرکت ارتباطی و مخابراتی هواوی تحت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفت، فعالیت این ابرشرکت در حوزه‌های دیگر افزایش یافت. همکاری جک و هواوی دور جدیدی از فعالیت‌های این ابرشرکت مخابراتی در حوزه تولید خودرو است. این دو شرکت هم‌اکنون از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی کارخانه مشترک تولید خودرو در Hefei، مرکز استان آنهویی چین رونمایی کرده‌اند.
 
بنابر اطلاعاتی که یک شرکت پیمانکاری از پروژه همکاری جک و هواوی منتشر کرده است، کارخانه آن‌ها در پارک صنعتی فیکسی Hefei در زمینی به مساحت حدود 510,000 متر مربع ساخته خواهد شد.
 
این قرارداد در مقایسه با دیگر همکاری‌های هواوی متفاوت خواهد بود. تاکنون هواوی تنها در زمینه تأمین قطعات و نرم‌افزار خودروهای مشترک فعالیت می‌کرد. برای مثال، همکاری این شرکت با گروه صنعتی Sokon مستقر در چونگ کینگ به تولید مشترک خودروهای برند Seres منجر شده و مسئولیت هواوی در این همکاری، تولید سیستم‌های الکترونیکی و نرم‌افزارهای هوشمند خودرو است.
 
بااین‌حال، همکاری جک و هواوی سرآغاز ورود غول ارتباطی چینی به دنیای ساخت خودرو خواهد بود. بخش‌های مختلفی از فرایند تولید خودرو بر عهده هواوی قرار دارد، بنابراین می‌توان گفت که خودرو نیز به سبد محصولات این شرکت افزوده خواهد شد.
 
همکاری جک و هواوی، دوستی دیرینه!
بنابر گزارشی که رسانه محلی Hefei Daily منتشر کرده است، همکاری جک و هواوی به‌خوبی پیش می‌رود. این دو شرکت سابقه فعالیت‌های مشترک با یکدیگر را دارند و بنابراین برای یکدیگر آشنا هستند. این دو شرکت در بیانیه مشترک خود این‌چنین اعلام کرده‌اند: «هواوی و جک قصد دارند تا نسل جدید فناوری‌های پلتفرم خودروهای برقی هوشمند پیشرفته مبتنی بر قطعات هوشمند خودرو را توسعه دهند.» انتظار می‌رود نخستین محصول مشترک این همکاری خودرویی همچون جک J7 الکتریکی (JAC eJ7) باشد. درصورت تولید موفقیت‌آمیز این خودرو و حفظ ارتباط جک با کرمان موتور، احتمالاً در آینده نزدیک کی‌ام‌سی J7 الکتریکی با سیستم‌عامل و قطعات هواوی را در ایران خواهیم دید.
 
 
هواوی درحال‌حاضر یکی از تأمین‌کنندگان قطعات خودرو در چین به‌شمار می‌رود. این شرکت به‌تازگی پکیج‌های کامل فناوری هوشمند خودرو را تحت شعار Huawei Inside به بازار عرضه کرده است. همکاری جک و هواوی، ابرشرکت ارتباطی چینی را یک گام دیگر نیز به پیش خواهد برد. هواوی با این قرارداد به مراحل طراحی، تولید، بازاریابی و فروش خودرو نیز وارد خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.