سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 14, 2023
15:09 سه شنبه، 23ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143916

تراشه لپ تاپی AMD 7640U در بنچمارک‌ اولیه ۶۰ درصد پیشرفت نسلی به‌ نمایش گذاشت

اولین بنچمارک منتسب‌ به AMD Ryzen 5 7640U نشان می‌دهد این تراشه‌ی لپ تاپی در پردازش‌های چند هسته‌ای ۶۰ درصد بهتر از نسل قبل است.
 
 
 
 
اولین بنچمارک‌های پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 7640U از بهبود قابل‌توجه نسبت‌به نسل قبل خبر می‌دهند. این پردازنده‌ی سری Phoenix برای لپ تاپ‌های باریک و سبک تولید می‌شود. آن‌طور که Wccftech می‌نویسد، پردازنده‌های سری U نسل جدید ای ام دی در ماه‌های آینده از راه خواهند رسید.
 
ای ام دی پردازنده‌ی Ryzen 5 7640U را در سیستمی با ۱۶ گیگابایت رم آزموده است. پردازنده‌های سری U بین ۱۵ تا ۲۸ وات توان دارند. 7640U موفق شده است در گیک‌بنچ ۵ امتیاز تک هسته‌ای ۱٬۸۶۹ و امتیاز چند هسته‌ای ۸٬۸۵۳ را کسب کند. این امتیاز باعث می‌شود 7640U به‌میزان ۲۵ درصد در پردازش‌های تک هسته‌ای و ۶۰ درصد در پردازش‌های چند هسته‌ای بهتر از نسل قبل (Ryzen 5 6600U) باشد.
 
پردازنده‌ی Ryzen 5 7640U موفق شده است Ryzen 9 6900HX را در آزمون تک‌ هسته‌ای شکست دهد، اما 6900HX در بخش چند هسته‌ای امتیاز بیشتری کسب کرد. 6900HX هسته و ترد بیشتری دارد.
 
پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 7640U مبتنی‌بر معماری Zen 4 است و با لیتوگرافی چهار نانومتری تولید شده. این پردازنده ۶ هسته و ۱۲ ترد و ۶ مگابایت کش L2 و ۱۶ مگابایت کش L3 دارد. Ryzen 5 7640U به فرکانس پایه‌ی ۳٫۵ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴٫۹ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. این پردازنده به واحد گرافیکی مجتمع Radeon RX 760M با هشت واحد رایانشی مجهز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.