دوربین

فناوری اطلاعات

May 24, 2023
14:24 چهارشنبه، 3ام خردادماه 1402
کد خبر: 145647

دوربین اقتصادی کانن رونمایی شد

EOS R100 که جدیدترین دوربین اقتصادی کانن است از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و سبک‌ترین دوربین خانواده‌ی EOS R محسوب می‌شود.

 
کانن دوربین جدیدی به نام EOS R100 معرفی کرده است که حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C دارد و در دسته‌ی دوربین‌های بدون آینه‌ی مجهزبه لنز قابل‌تعویض قرار می‌گیرد. R100 ارزان‌ترین دوربین مانت RF کانن در لاین‌آپ محصولات سری EOS محسوب می‌شود.
 
EOS R100 از همان حسگر و پردازنده‌ی Digic 8 که در دوربین EOS M50 Mark II (محصول سال ۲۰۲۰) استفاده شده بود بهره می‌گیرد و به باتری Canon LP-E17 که قبلا در دوربین M50 دیده بودیم مجهز است. R100 برخی از قابلیت‌هایی را که به‌طور معمول در دوربین‌های سری EOS می‌بینیم ندارد.
 
منظره‌یاب الکترونیکی OLED دوربین کانن دارای وضوح ۲٫۳۶ میلیون‌نقطه است. اسلات کارت حافظه‌ی SD صرفا از کارت‌های UHS-I پشتیبانی می‌کند. نمایشگر پشتی، ثابت است و از فرمان لمسی پشتیبانی نمی‌کند. کاربرانی که به دنبال نمایشگر لمسی هستند باید سراغ دوربین R50 بروند. R100 صرفا به یک دکمه‌ی چرخان مجهز است، جوی‌استیک ندارد و همچون سایر دوربین‌های پایین‌رده‌ی سری EOS R به سیستم لرزش‌گیر درون‌بدنه (IBIS) مجهز نیست.
 
جدیدترین دوربین کانن از شاتر مکانیکی استفاده می‌کند. ساختار این شاتر مکانیکی، وزن و هزینه‌ی تولید را کاهش می‌دهد اما باعث محدودسازی نرخ ثبت تصاویر متوالی می‌شود (۳٫۵ فریم‌برثانیه در حالت Servo AF یا ۶٫۵ فریم‌برثانیه در حالت One-Shot AF).
 
دوربین جدید کانن یک‌سری قابلیت‌ها دارد که برای کاربران گوشی هوشمند هیجان‌انگیز است. برای نمونه R100 به قابلیت هوشمند Auto (A+) برای تشخیص صحنه‌ها و حالت‌های نوآورانه‌ی فیلتر مجهز است، از فوکوس خودکار تشخیص چشم بهره می‌گیرد و توانایی رهگیری چهره و بدن را دارد. R100 نمی‌تواند اشیا و حیوانات را رهگیری کند.
 
دوربین R100 کانن ویدیوی 4K را در حالت کراپ ضبط می‌کند و به‌هنگام ضبط ویدیوی 1080p سراغ استفاده از تمام پهنای حسگر می‌رود. این دو ویدیو به‌ترتیب با نرخ ۲۴ و ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌شوند.
 
بر اساس گفته‌ی کانن، R100 با تمامی لنزهای RF (با فاکتور کراپ ۱٫۶) و لنزهای RF-S سازگاری دارد و ابعادش مشابه R50 است (۱۱۶ در ۸۶ در ۶۹ میلی‌متر). وزن ۳۵۶ گرمی باعث می‌شود R100 سبک‌ترین دوربین سری EOS R باشد.
 
بر اساس گزارش Digital Photography Review، دوربین پایین‌رده‌ی جدید کانن ماه آینده‌ی میلادی با قیمت ۴۷۹٫۹۹ دلار (صرفا برای بدنه) در دسترس قرار می‌گیرد. کیت مجهزبه لنز RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM برچسب قیمت ۵۹۹٫۹۹ دلار را یدک می‌کشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.