بازی

فناوری اطلاعات

June 14, 2023
15:21 چهارشنبه، 24ام خردادماه 1402
کد خبر: 146334

در آینده می‌توانید بازی‌های گیم‌پس را در سرویس ابری GeForce Now بازی کنید

در آینده می‌توانید بازی‌های سرویس PC Game Pass مایکروسافت را در سرویس بازی‌ ابری GeForce Now انویدیا بازی کنید.
 
 
 
 
مایکروسافت می‌‌خواهد امکان استفاده از بازی‌های سرویس PC Game Pass را در پلتفرم ابری GeForce Now انویدیا فراهم کند. سارا باند، یکی از مدیران ایکس‌باکس در کنفرانسی رسانه‌ای در روز یکشنبه اعلام کرد: «از این پس تمامی بازی‌های کامپیوتری سرویس PC Game Pass در پلتفرم ابری GeForce Now انویدیا قابل بازی کردن خواهد بود.»
 
جو اسکربلز، سردبیر بخش خبری ایکس‌باکس در ادامه اضافه کرد: «با استفاده از این قابلیت می‌توان بازی‌های سرویس PC Game Pass را در کامپیوتر‌های با سخت‌افزار ضعیف، کامپیوتر‌هایی که از مک استفاده می‌کنند، کروم بوک‌ها، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و هر دستگاه دیگری که از سرویس GeForce Now انویدیا پشتیبانی می‌کند، بازی کرد. این قابلیت به تدریج طی چند ماه آینده برای تمامی بازی‌های سرویس Pc Game Pass فراهم خواهد شد.»
 
در هر صورت این قابلیت مزیتی بزرگ برای سرویس‌های بازی ابری محسوب می‌شود تا بتوانند از مشترکین سرویس‌هایی نظیر PC Game Pass بهره‌مند شوند؛ همچنین این قابلیت به مشترکین سرویس گیم‌پس امکان بهره‌مندی از سرویس بازی‌ ابری انویدیا به همراه استفاده از پردازنده‌ گرافیکی RTX4080 را می‌دهد. در آزمایش‌های انجام شده سرویس ابری انویدیا با استفاده از کارت گرافیک RTX 4080 نسبت به سرویس بازی ابری مایکروسافت (Xbox Cloud Gaming) عملکرد و پینگ بسیار بهتری ارائه داده است.
 
بر اساس گزارش ورج، توافق بین مایکروسافت و انویدیا احتمالا باعث می‌شود تا پشتیبانی مایکروسافت از سرویس GeForce Now در فروشگاهش، فراتر از خرید اشتراک این سرویس توسط کاربران باشد و شامل اشتراک کاربران در سرویس PC Game Pass نیز شود؛ پیش از این انویدیا اعلام کرده بود که تا چند ماه آینده امکان پشتیبانی از سرویس GeForce Now در فروشگاه مایکروسافت فراهم خواهد شد، بنابراین با توجه به خبرها، احتمالا در آینده نزدیک شاهد پشتیبانی سرویس GeForce Now از بازی‌های سرویس PC Game Pass باشیم.
 
این توافق‌ بخشی از همکاری تازه بین مایکروسافت و انویدیا است که امکان استفاده از بازی‌های کامپیوتر و ایکس‌باکس را در سرویس ابری GeForce Now فراهم می‌کند.
 
مایکروسافت در اوایل سال جاری قراردادی ۱۰ ساله‌ای با انویدیا منعقد کرد تا مجوز ارائه بازی‌های کامپیوتر و ایکس‌باکس را به پلتفرم ابری GeForce Now انویدیا بدهد. این قرارداد به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر مایکروسافت برای راضی کردن قانون‌گذاران در مورد قرارداد پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد نیز بوده است.
 
به‌رغم قراردادهای ۱۰ ساله مایکروسافت با شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌های ابری، قانون‌گذاران بریتانیا اقدام به مسدودسازی این معامله به دلیل برخی نگرانی‌ها در زمینه انحصار و جلوگیری از رقابت آزاد کرده‌اند. اکنون قرار است مایکروسافت اشتراک گیم‌پس خود را در یک سرویس بازی ابری رقیب ارائه ‌کند تا شاید در اقدامی غافلگیر کننده، این کار به رضایت قانون‌گذاران و رفع نگرانی آن‌ها درباره نقض رقابت آزاد در مورد خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد بینجامد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.