بازی

فناوری اطلاعات

June 20, 2023
14:29 سه شنبه، 30ام خردادماه 1402
کد خبر: 146519

مایکروسافت همچنان برنامه‌ای برای ورود به بازی‌های واقعیت‌ مجازی و واقعیت افزوده ندارد

موضع اخیر مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت درحال‌حاضر برنامه‌ای برای فعالیت در حوزه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ندارد.
 
 
 
 
موضع استراتژیک مایکروسافت در حوزه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، این شرکت را رقبایی مثل سونی و متا، متمایز می‌کند. سونی چندماه قبل پلی استیشن VR2 را معرفی کرد که با فروش ۶۰۰ هزار دستگاه در مدت ۶ هفته، عرضه‌ی اولیه‌ی چشمگیری را تجربه کرد. هیروکی توتوکی، رئیس سونی هدست واقعیت مجازی جدید شرکتش بتواند رکورد کل فروش نسخه‌ی قبلی این محصول را که تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۵ میلیون دستگاه رسیده بود، بشکند. متا نیز اوایل سال جاری اعلام کرد هدست واقعیت مجازی کوئست ۲ با فروش ۲۰ میلیون واحدی، محصول بسیار موفقی بوده است.
 
مایکروسافت سال گذشته موضع خود را در حوزه‌ی واقعیت مجازی، مورد بررسی قرار داد. فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی و سرگرمی‌ مایکروسافت در نوامبر ۲۰۱۹ با اظهارات خود درمورد فناوری واقعیت مجازی که برخی آن را نادیده گرفته‌اند، جنجال‌هایی به‌ پا کرد. به‌هرحال، اسپنسر مدتی بعد نظرات خود را به‌طور واضح‌تر بیان و از اکتشافات صنعت بازی در بخش‌های مختلف قدردانی کرد و البته به این مورد اشاره داشت که واقعیت مجازی، تمرکز کنونی مایکروسافت نیست.
 
گیزموچاینا می‌نویسد، درحالی‌که امکان دارد موضع اخیر مایکروسافت، علاقه‌مندان به واقعیت مجازی را ناامید کند، تعهد این شرکت به اکوسیستم کنونی بازی‌هایش را برجسته می‌کند. هدف غول فناوری اهل ردموند این است با تمرکز بر گسترش و بهبود عناوین موفق خود، تجربیات جذاب‌تری برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. با وجود این، درحالی‌که بازارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به تکامل خود ادامه می‌دهند، مایکروسافت باید خود را برای کاوش در این فناوری‌ها آماده کند؛ زیرا تکنولوژی‌های مذکور به‌آرامی ولی به‌طور پیوسته، جایگاه خود را در حوزه‌ی گیمینگ به‌دست خواهند آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.