فناوری‌های پوشیدنی

June 24, 2023
9:41 شنبه، 3ام تیرماه 1402
کد خبر: 146567

اپل کیت توسعه نرم‌افزار ویژن پرو را منتشر کرد؛ کیت سخت‌افزاری به‌زودی از راه می‌رسد

اپل کیت توسعه‌ی نرم‌افزار هدست ویژن پرو را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده و ثبت‌نام برای دریافت کیت سخت‌افزاری را شروع کرده است.
 
 
اپل در کنفرانس WWDC 2023 اعلام کرد برای اولین بار از زمان اپل واچ یک محصول سخت‌افزاری و سیستم‌عامل کاملا جدیدی روانه‌ی بازار می‌کند. پس از چند هفته سرانجام کیت توسعه‌ی نرم‌افزار سیستم‌عامل visionOS در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و این افراد می‌توانند هم‌اکنون برای دریافت کیت سخت‌افزاری ویژن پرو ثبت‌نام کنند.
 
اپل همچنین اعلام کرده است که ۶ آزمایشگاه مخصوص توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا باز می‌کند. توسعه‌دهندگان با مراجعه به این مراکز می‌توانند ازطریق همکاری با اپل، اپلیکیشن‌های ویژن پرو را توسعه دهند و آزمایش کنند.
 
بر اساس گزارش ZDNet، توسعه‌دهندگان می‌توانند از فناوری‌های آشنایی مثل Xcode و SwiftUI و RealityKit و ARKit و TestFlight برای ساخت اپلیکیشن‌های ویژن پرو استفاده کنند. این فناوری‌ها به‌همراه ابزار Reality Composer Pro به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند که اپلیکیشن‌ها را در حالت سه‌بعدی بسازند.
 
اپل قصد دارد شبیه‌ساز visionOS را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد. این شبیه‌ساز شامل اتاق‌های مجازی مختلف با نورپردازی متفاوت است تا توسعه‌دهندگان مطمئن شوند که اپلیکیشن آن‌ها در تمامی شرایط به‌خوبی کار می‌کند. اپل همچنین ابزارهایی به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد تا آن‌ها قابلیت‌هایی برای افراد معلول ارائه دهند.
 
از ماه آینده‌ی میلادی، توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های سه‌بعدی را با Unity می‌سازند می‌توانند این اپلیکیشن‌ها را به ویژن پرو انتقال دهند. افزون‌بر این موارد، اپل کیت طراحی visionOS را برای پلتفرم Figma منتشر کرده است.
 
کیت توسعه‌ی نرم‌افزار visionOS و نسخه‌‌ی جدید Xcode و Reality Composer Pro و ابزار شبیه‌ساز برای کاربران سرویس Apple Developer Program در دسترس هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.