5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

امینت

تلفن همراه

June 28, 2023
21:51 چهارشنبه، 7ام تیرماه 1402
کد خبر: 146823

قرارداد چندمیلیون پوندی ارتش انگلیس با BT برای ایجاد شبکه WiFi!

BT-British-Army-wifi-770x285.jpg
 
ICTna.ir – اپراتور مخابراتی انگلیس، BT، یک قرارداد شبکه وای فای با ارتش بریتانیا بسته که راه را برای آنچه «پایگاه های هوشمند» می نامد هموار می کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در قرارداد چند میلیون پوندی BT Business شبکه‌های وای‌فای مدیریت‌شده، که در این مورد از آن به عنوان MOD Wi-Fi یاد می‌شود، در 162 سایت مستقر خواهد شد. نقاط دسترسی در هر ساختمان از جمله دفاتر، آشیانه ها، امکانات آموزشی و کارگاه های ارتش نصب خواهد شد. اقامتگاه ها، سالن های تفریحی و غذاخوری و امکانات ورزشی نیز همگی از وای فای MOD برخوردار خواهند بود.
 
این قرارداد به زنجیره شبکه هایی اضافه میشود که تا پیش از این وجود داشتند؛ از جمله شبکه های وای فای که BT در حال حاضر در 200 سایت وزارت دفاع در بریتانیا، قبرس و آلمان مدیریت می کند. همچنین راه را برای تمدید احتمالی قرارداد سایت‌های نیروی هوایی سلطنتی (RAF) و نیروی دریایی نیز هموار می‌کند.
 
MOD Wi-Fi همچنین برای اتصال دستگاه های هوشمند مانند دوربین های نظارتی و سیستم های ورودی ساختمان استفاده خواهد شد.
 
نکته قابل تامل این است که ارتش انگلیس در اینجا وای فای را به جای شبکه تلفن همراه خصوصی انتخاب کرده است. علیرغم مزایای امنیتی اضافی استفاده از طیف مجاز و یک شبکه اصلی خصوصی به علاوه پتانسیل موارد استفاده جدید و هیجان انگیز که توسط فناوری هایی مانند محاسبات لایه edge با دسترسی چندگانه (MEC) و شبکه بومی ابری وعده داده شده است، هنوز وای فای بخاطر سادگی وای فای و بلوغ نسبی فناوری و اکوسیستم سخت افزاری حرفی برای گفتن دارد که ارتش انگلیس آن را به شبکه موبایل خصوصی و امن ترجیح داده است.
 
در واقع، بخش بزرگی از قرارداد وای فای MOD حول محور ارائه ابزاری مطمئن برای سربازان برای برقراری ارتباط با خانواده در هنگام استقرار در مکان‌های دور می‌چرخد که طبعا سادگی وای فای به خوبی به این امر کمک می کند.
 
علاوه بر این، هر پوندی که وزارت دفاع خرج می‌کند، مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و معمولاً هر زمان که بویی از هزینه‌های بیهوده آشکار می‌شود، مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرد. هدر دادن پول مالیات دهندگان برای فناوری های جدیدتر مانند تلفن همراه خصوصی احتمالاً در مقایسه با خرید و نصب صدها نقطه دسترسی وای فای به عنوان ریسک بالاتری تلقی می شود.
 
این بدان معنا نیست که شبکه تلفن همراه خصوصی روی میز نیست: به عنوان بخشی از برنامه تحول دیجیتال در حال انجام خود، به نام THEIA، ارتش انگلیس، همراه با BT، از پایگاه خود در لارک‌هیل، ویلت‌شایر به‌عنوان بستر آزمایشی برای فناوری‌های شبکه پیشرفته‌تر، از جمله پهنای باند فیبر و 5G خصوصی استفاده کرده است.
 
موارد استفاده مختلفی از جمله دوربین ها و حسگرهای HD، تشخیص چهره، ورود و مدیریت هوشمند ساختمان، چاپ ایمن، و امضای دیجیتال برای انتقال پیام های متناسب با کاربران لایه های مختلف در حال آزمایش هستند.
 
سرلشکر جان کالیر، از ارتش انگلیس گفت: ما از شراکت با BT برای شبکه اینترنت گسترده ارتش که دسترسی به اینترنت در همه جا را ما را فراهم می کند و برای استفاده تجاری، تحقیق، اوقات فراغت، بازی، نوآوری، آزمایش و موارد دیگر، هیجان زده هستیم. این یک جهش دیگر به جلوست، و من از کارکنان BT و ستاد ارتش برای کار عظیمی که ما را به این مرحله رساندند تشکر می کنم. این نقطه عطف بزرگی برای مردم و خروجی های ما ایجاد خواهد کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.