تبلت

تلفن همراه

July 2, 2023
10:44 یکشنبه، 11ام تیرماه 1402
کد خبر: 146958

آیپد پرو در کدام کشورها ارزان‌تر است؟

آیپد پرو اپل مثل آیفون در برخی کشورها با قیمت متفاوت به‌فروش می‌رسد؛ آیا می‌توان این تبلت را در برخی نواحی جهان با قیمتی ارزان‌تر خریداری کرد؟
 
آیپد پرو یکی از قدرتمندترین و البته گران‌ترین تبلت‌های بازار است. شاید شنیده باشید که خرید محصولات اپل در برخی کشورها برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود اما آیا این حرف واقعیت دارد؟
 
قبل‌از اینکه به بحث قیمت آیپد در کشورهای مختلف بپردازیم، ابتدا باید این مقایسه را برای مدل پایه‌ی ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی وای‌فای انجام دهیم.
 
مورد دیگر اینکه در این مقاله هزینه‌ی خرید آیپد پرو برای مشتریانی درنظر گرفته شده که در ایالات‌متحده زندگی می‌کنند و قصد دارند محصول یادشده را از سایر کشورها خریداری کنند. باید توجه داشت بسیاری از کشورها مالیات‌های سنگینی برای خرید محصولات اپل از شهروندان خود دریافت می‌کنند و به‌همین دلیل خرید این دستگاه احتمالاً فقط برای گردشگران صرفه خواهد داشت.
 
مدل پایه‌ی آیپد پرو ۱۱ اینچی بدون درنظر گرفتن مالیات در آمریکا با قیمت ۷۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد درحالی‌که مدل ۱۲٫۹ اینچی این محصول ۹۹۹ دلار قیمت دارد. شهروندان ایالات‌متحده برای خرید این محصولات باید مالیات نیز بپردازند و میزان مالیات به ایالت محل زندگی افراد بستگی دارد اما معمولاً حدود ۱۰ درصد است. بدین ترتیب هزینه‌ی تمام‌شده برای مدل ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو به‌ترتیب حدود ۸۸۰ دلار و ۱۱۰۰ دلار خواهد بود.
 
در ادامه قیمت تمام‌شده‌ی آیپد پروهای اپل در کشورهای مختلف برای مقایسه‌ی آسان‌تر به دلار آمریکا تبدیل شده‌اند.
 
براساس اعلام اعلام وب‌سایت Androidauthority، قیمت آیپد پرو ۱۱ اینچی در ژاپن از سایر کشورهای جهان ارزان‌تر است و این محصول در کشور مذکور حدود ۵۸۹ دلار برای شما هزینه خواهد داشت. پس‌از آن خرید آیپد پرو ۱۱ اینچی در هنگ‌کنگ و کره‌ی جنوبی حدود ۷۱۷ دلار است. تایلند و روسیه نیز این محصول را با قیمتی کم‌تر از ۷۴۰ دلار عرضه می‌کنند. توجه داشته باشید که قیمت این دستگاه در ترکیه به‌دلیل نوسانات اخیر لیر، بیش‌از ۹۰۰ دلار است.
 
آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی نیز در ژاپن با قیمت ۷۹۸ دلار و در روسیه و کره‌ی جنوبی حدود ۹۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد. قیمت این تبلت در تایلند و مالزی نیز به‌ترتیب ۹۱۴ و ۹۵۲ دلار است.
 
ازطرف دیگر، هردو مدل آیپد پرو در سوئد، نیوزلند و برزیل بسیار گران است. برزیلی‌ها با برچسب بیش‌از ۲۰۰۰ دلار برای هریک از این دو تبلت، باید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنند.
 
البته قیمت‌های ارائه شده در این مطلب برای آیپد پرو براساس قیمت نمایندگی‌ها و خرده‌فروشی‌های رسمی و مجاز اپل محاسبه شده است. در هر کشوری فروشندگان شخص‌ثالث دیگری وجود دارند که شاید آیپد پرو را با قیمتی کم‌تر یا بیشتر عرضه کنند.
 
درمقام مقایسه قیمت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی ۱۲۸ گیگابایتی وای‌فای در وب‌سایت آمازون ایالات‌متحده ۱۰۴۹ دلار است. بدین‌ترتیب احتمالاً گردشگران برزیلی می‌توانند آیپد پرو را از کشورهای دیگر با قیمتی ارزان‌تر خریداری کنند و درنتیجه خرید این دستگاه برای آن‌ها به‌صرفه خواهد بود..
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.