تبلت

تلفن همراه

July 2, 2023
13:48 یکشنبه، 11ام تیرماه 1402
کد خبر: 146981

مایکروسافت به پشتیبانی از سرفیس پرو ۶ پایان داد

دارندگان سرفیس پرو ۶ مایکروسافت از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ دیگر به‌روزرسانی‌ فرم‌ور و درایورهای جدید این تبلت را دریافت نمی‌کنند.
 
سرفیس پرو ۶ مایکروسافت در اکتبر ۲۰۱۸ به‌همراه سرفیس لپ‌تاپ ۲ و سرفیس استودیو ۲ معرفی شد. این دستگاه از طراحی مشابه نسل قبلی خود بهره می‌برد و ویژگی‌هایی مشابه سایر محصولات سری سرفیس پرو دارد؛‌ البته این دستگاه از نظر مشخصات فنی بهبودهای جذابی دریافت کرد.
 
سرفیس پرو ۶ بازگشتی برای رنگ کلاسیک مشکی بود و در کنار آن رنگ پلاتینیومی، دردسترس مشتریان قرار داشت.
 
سرفیس پرو ۶ قدیمی‌ترین تبلت سرفیس است که به‌لطف پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل ‌Core Kaby Lake R به‌طور رسمی از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند. این محصول در چند نسخه با پردازنده‌ی Core i5 72500U و Core i7 8650U عرضه شد. از دیگر ویژگی‌های سرفیس پرو می‌توان به رم ۸ یا ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت اشاره کرد. البته مایکروسافت مدل مجهز به پردازنده Core M3 اینتل و رم ۴ گیگابایت را نیز با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه کرد که با استقبال خوبی مواجه نشد.
 
Neowin می‌نویسد، نسل ۶ سرفیس پرو، دستگاهی با عملکرد خوب و عمر باتری نسبتاً زیاد بود. به‌هرحال این ویژگی‌ها تا حدودی به‌صورت محافظه‌کارانه ارائه شد و به‌دلیل نوع طراحی، چندان تعمیرپذیر نبود. iFixit امتیاز تعمیرپذیری ۱ از ۱۰ را به این محصول داده زیرا مایکروسافت در تبلت مذکور به‌میزان درخورتوجهی از چسب استفاده کرده و SSD آن روی بُرد اصلی لحیم‌ شده است؛ به‌همین دلیل فرایند جداسازی قطعات داخلی دستگاه سخت و پیچیده بود.
 
گفتنی است به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل ویندوز از به‌روزرسانی‌های فرم‌ور (Firmware) جدا هستند و بنابراین دارندگان سرفیس پرو ۶ همچنان ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های امنیتی حیاتی ویندوز ۱۱ را دریافت خواهند کرد.
 
نکته جالب اینکه دوره‌ی پشتیبانی نسل پنجم سرفیس پرو با وجود اینکه ۱۸ ماه از سرفیس پرو ۶ قدیمی‌تر است در تاریخ ۱۵ ژانویه‌ی ۲۰۲۴ به‌ پایان خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.