5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

July 4, 2023
11:17 سه شنبه، 13ام تیرماه 1402
کد خبر: 147095

تی‌موبایل به دنبال کاهش مرگ و میر جاده‌ای است!

TMUS-Bellevue-CV2X-770x285.jpg
 
 
ICTna.ir – اپراتور تلفن همراه T-Mobile در آمریکا با شهر Bellevue در واشنگتن همکاری مشترکی را در پیش گرفته تا به آن شهر کمک کند تا مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای را کاهش دهد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور و مسئولین شهر بلویو با یکدیگر توافق کرده‌اند که فناوری وسیله نقلیه سلولی متصل به همه چیز  که با عنوان C-V2X شناخته میشود را در این شهر آزمایش کنند و اطلاعات مرتبط و تقریباً لحظه‌ای را برای بهبود ایمنی کاربران جاده و عابران پیاده ارائه دهند.
 
T-Mobile آمریکا بیشتر کارهای اصلی این پروژه را انجام خواهد داد. اتصال 5G، سخت افزار C-V2X، راه حل های اینترنت اشیا، ادغام فنی و آزمایش end to end این پروژه همگی بر عهده تی موبایل است. راه‌حل‌های C-V2X و نمونه‌های اولیه در مرکز 5G T-Mobile که در خود Bellevue قرار دارد، توسعه یافتند.
 
ABI Research سپتامبر گذشته پیش‌بینی کرد که تعداد وسایل نقلیه در جاده‌ها که قادر به ارتباطات کوتاه برد V2X هستند تا سال 2025 در سراسر جهان از 10 میلیون دستگاه خواهد گذشت. با این حال، انتظار می‌رود تعداد خودروهایی که با اتصال سلولی در اطراف حرکت می‌کنند به 346 میلیون برسد. ممکن است این فرصتی برای تقویت این دسته خودروها با راه حل های پس از بازار V2X باشد. علاوه بر این، انتظار می رود تعداد ارتباطات سلولی شهر هوشمند از 165 میلیون فراتر رود. با این وجود، نفوذ C-V2X به بازار با ابعاد انبوه هنوز راه درازی را در پیش دارد.
 
برای غلبه بر این مانع خاص، Bellevue و T-Mobile در حال کار بر روی یک برنامه تلفن هوشمند هستند که کاربران را از اطلاعات مرتبط مختلف مطلع می کند. اینها شامل هشدارهای شنیداری و بصری در مورد مناطق کاهش سرعت، نزدیک شدن به اطراف مدرسه، گذرگاه‌های عابر پیاده و «تقاطع‌های علامت‌دار» است که اصطلاحی مختصر است که چهارراه‌هایی را توصیف می‌کند که در آن جریان ترافیک توسط چراغ‌های راهنمایی کنترل می‌شود.
 
جان ساو، مدیر ارشد فناوری T-Mobile، در بیانیه ای گفت: ما در موقعیت خوش شانسی هستیم که به ما کمک می کند تا به ایمن تر کردن شهرها کمک کنیم، این کار درست در جامعه خودمان شروع می شود. با فناوری شبکه پیشرفته، مالکیت معنوی ارزشمند و اکوسیستم شریک قوی، ما ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای افزایش ایمنی و رفاه هموطنان خود داریم. چشم انداز ما فراتر از Bellevue گسترش می یابد، زیرا ما می خواهیم تأثیر مثبتی بر کشور خود داشته باشیم و به دنیای امن تر کمک کنیم.
 
در واقع، T-Mobile از کمپین متحدین در اقدام استراتژی ایمنی راه ملی وزارت حمل و نقل ایالات متحده حمایت کرده که هدف آن تقویت همکاری بین بخش عمومی و خصوصی در تلاش برای بهبود ایمنی جاده است.
 
T-Mobile تابستان گذشته همچنین شریک رسمی انجمن خودرو آمریکا (AAA) شد و یک سال عضویت رایگان را به مشتریان ارائه داد که کمک‌های جاده‌ای 24 ساعته از جمله بکسل، سرویس لاستیک پنچر شده و سرویس باتری ارائه می‌دهد.
 
در مورد شهر Bellevue، این مشارکت تحت ابتکار Vision Zero این شهر قرار دارد. این برنامه که در اواخر سال 2020 تصویب شد، هدف از بین بردن تلفات جانی و آسیب های جدی ناشی از جاده را تا سال 2030 را برای خود تعیین کرده است.
 
به گفته مسئولین این شهر، 56 درصد از تصادفات رانندگی مرگبار و جراحات جدی تنها در 7 درصد از کل خیابان های Bellevue رخ می دهد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.