فناوری اطلاعات

July 8, 2023
12:24 شنبه، 17ام تیرماه 1402
کد خبر: 147242

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه دوم خود را اعلام کرد

غول کره‌ای در این دوره زمانی بیشتر از 45 میلیارد دلار درآمد و حدود 459 میلیون دلار سود داشته است.
 
 
 
 
سامسونگ در سه ماهه آوریل تا ژوئن (دوم) امسال کمترین سود خود در 14 سال گذشته را به ثبت رسانده است و از ادامه رکود بازار تراشه‌های حافظه به‌عنوان دلیلی برای این امر یاد شده است. غول مستقر در کره جنوبی اعلام کرد که در این دوره زمانی، بیشتر از 45 میلیارد دلار درآمد و حدود 459 میلیون دلار سود داشته است که این ارقام به ترتیب 22.28 و 95.74 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
 
طبق گزارش درآمد سامسونگ، غول کره‌ای برای دومین سه ماهه متوالی کاهش سود قابل‌توجهی را گزارش کرده است، زیرا سود آن در سه ماهه قبل نیز 96 درصد کاهش یافته بود.
 
دلیل کاهش سود سامسونگ: عملکرد ضعیف بخش تراشه‌
سامسونگ گزارش کامل درآمد خود را در اواخر این ماه فاش خواهد کرد، بنابراین هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نشده است، اما تحلیلگران انتظار دارند که عملکرد ضعیف بخش تراشه‌های این شرکت احتمالاً دلیل کاهش سود آن باشد، درست مانند سه ماهه قبل. با این وجود، انتظار می‌رود تا کسب‌و‌کار گوشی‌های هوشمند سامسونگ عملکرد خوبی داشته باشد.
 
صنعت تراشه‌های حافظه در حال حاضر دچار مازاد عرضه شده است که در آن عرضه تراشه‌ها از تقاضا پیشی می‌گیرد و این امر بر سود هر سه سازنده اصلی این بازار، یعنی سامسونگ، SK Hynix و Micron تأثیرگذار بوده است. سامسونگ در طول کنفرانس سه ماهه اول خود هشدار داده بود که انتظار دارد این رکود حداقل تا سه ماهه دوم ادامه داشته باشد و در طول سال با مشکلاتی مواجه شود.
 
با این وجود، غول کره‌ای که بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه جهان محسوب می‌شود، همچنین اظهار داشت که بازار تراشه‌های حافظه در بلندمدت با رویکردهایی مانند هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا چشم انداز روشنی دارد.
 
بازار تراشه‌های حافظه از دیرباز به‌طور چرخه‌ای اجرا می‌شود، به این معنی که پس از دوره‌ای با رشد بالا، با دوره‌ای از رکود همراه می‌شود. درآمد سه ماهه سوم سامسونگ مشخص خواهد کرد که آیا بازار تراشه‌های حافظه در طول سال بهبود می‌یابد یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.