اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 10, 2023
19:45 دوشنبه، 19ام تیرماه 1402
کد خبر: 147394

نمایشگاه ساترا آذر ماه برگزار می‌شود

مشاور رئیس ساترا از برگزاری نمایشگاه «رصتا» در آذر ماه امسال با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا خبر داد. نوابی اعلام کرد: گروهی از بهترین تهیه و تولیدکنندگان محتوای شبکه نمایش خانگی و صداوسیما آمادگی خود برای حضور در نخستین جشنواره «رصتا» را اعلام کردند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، حمیدرضا نوابی مشاور سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی و دبیر نمایشگاه «رصتا» از برگزاری نمایشگاه «رصتا» با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا، معاونت‌های سیما، صدا، فضای مجازی و توسعه فناوری صدا و سیما، اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت و برخی بانک‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر خبر داد.
 
62661574.jpg
 
دبیر نمایشگاه «رصتا» با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته، نتایج و بازخوردهای این نمایشگاه اظهار کرد: نخستین دوره نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران سال گذشته در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. طبیعی است که هر رویدادی نخستین بار چالش‌های منحصر به خود را داشته باشد اما در مجموع ارزیابی ما از اولین نمایشگاه «رصتا» مثبت بود. بعد از برگزاری جلسات جمع‌بندی و ارزیابی اکنون آماده برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» و نخستین جشنواره محصولات رسانه‌های صوت و تصویر می‌شویم.
 
خودمان را قضاوت نمی‌کنیم
 
وی با اشاره به نحوه عملکرد ساترا در برگزاری اولین دوره «رصتا» خاطرنشان کرد: ما نباید درباره عملکرد خودمان قضاوت کنیم اما مدیران رسانه ملی، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، که بازدید کردند اغلب به مجموعه نمایشگاه نمره قبولی دادند و در کل می‌توان گفت سکوها، مردم و مسئولان به نمایشگاه ساترا نمره قبولی داده‌اند.
 
نوابی در ادامه به نتایج و بازخوردهای برگزاری این رویداد پرداخت و عنوان کرد: بعد از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه «رصتا» با تأکید شورای معاونان رسانه ملی بنا شد تا دومین دوره این رویداد و نخستین جشنواره رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در سال ۱۴۰۲ برگزار شود. ماهیت نمایشگاه ارائه و نمایش محصولات در غرفه‌هاست اما جشنواره محلی برای ارزیابی و رقابت آثار رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در قالب‌های گوناگون است.
 
او ادامه داد: نمایشگاه دوم و جشنواره اول به احتمال زیاد در آذر ماه برگزار خواهد شد تا تداخلی با مراسم مذهبی و ایام محرم و صفر نداشته باشد؛ ضمن اینکه در تلاش هستیم تا ترتیبی اتخاذ کنیم که بازه زمانی ثابتی در هر سال برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره تعیین شود.
 
حمایت ساترا و نقشش در رقابتی شدن زیست بوم
 
مشاور رئیس ساترا همچنین درباره این موضوع که آیا حمایت‌های ساترا از سکوها از جمله برگزاری نمایشگاه، نقشی هم در رقابتی شدن زیست‌بوم خواهد داشت؟ تاکید کرد: حمایت‌های ساترا از سکوها سبب می‌شود فضای زیست‌بوم از انحصار چند بازیگر اصلی خارج شود و بازیگران مختلف امکان تولید و نقش‌آفرینی مثبت در عرصه صوت‌ و تصویر فراگیر را پیدا کنند. امیدواریم طی مدت باقی‌ مانده به برگزاری جشنواره، سکوها تولیدات خوبی را آماده کنند و شاهد برگزاری رویدادی پرنشاط باشیم.
 
وی با بیان تاثیرات نقش بازاریابی در توسعه زیست‌بوم نیز بیان کرد: شما اگر بازاریابی مناسبی نداشته باشید، موفق به فروش محصول خود نخواهید شد. در نمایشگاه «رصتا» هم برخی سکوها بیش از سایرین به توسعه بازار توجه داشتند و برای پیشرفت خود هزینه کردند، برای مثال غرفه‌آرایی کردند و فضای بیشتری را برای کار خود آراستند؛ موضوعی که نشان می‌دهد فعالان زیست‌بوم به توسعه بازار خود علاقه دارند.
 
رصتا با بهترین تولیدکنندگان می آید 
 
نوابی در پایان درباره آینده جشنواره و نمایشگاه «رصتا» هم گفت: براساس جلسات مقدماتی که برگزار شده است، گروهی از بهترین تهیه و تولیدکنندگان محتوای شبکه نمایش خانگی و رسانه ملی آمادگی خود برای حضور در نخستین جشنواره «رصتا» را اعلام کردند. امیدواریم با حضور آنها شاهد برگزاری جشنواره‌ای بسیار پویا و مؤثر در زیست‌بوم باشیم. معتقدم این رویداد به تدریج جایگاه خود را میان فعالان صنعت پیدا خواهد کرد. انشالله نمایشگاه «رصتا» در آذر ماه امسال با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا، معاونت‌های سیما، صدا، فضای مجازی و توسعه فناوری صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت و برخی بانک‌های علاقه مند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر برگزار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.