فناوری‌های پوشیدنی

July 11, 2023
9:51 سه شنبه، 20ام تیرماه 1402
کد خبر: 147403

فروش اپل ویژن پرو باید 20 برابر پیش‌بینی‌ها شود تا به سطح تجارت آیپد برسد

بلومبرگ می‌گوید احتمالاً مدت‌ها طول خواهد کشید تا هدست اپل ویژن پرو بتواند بخش بزرگی از سهم فروش اپل را به خود اختصاص دهد.
 
 
هدست اپل ویژن پرو با قیمت نجومی خود احتمالاً به این زودی‌ها نمی‌تواند به بخش بزرگی از تجارت کوپرتینویی‌ها تبدیل شود. گزارشی تازه می‌گوید احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا این هدست بتواند به سطحی در مقیاس فروش آیپدها برسد.
 
«مارک گرمن» از بلومبرگ در یادداشت جدیدی رشد شاخه‌های مختلف امپراتوری اپل را با هم مقایسه کرده و نتیجه گرفته که مدت‌ها زمان لازم است تا سهم تجارت ویژن پرو در این شرکت رشد کافی را پیدا کند.
 
گرمن می‌گوید آیفون و آیپد در مدت‌زمان تقریباً کوتاهی توانستند بخش بزرگی از درآمد اپل را تشکیل دهند. با وجود نگرانی‌هایی که درباره قیمت‌گذاری نسل اول آیفون وجود داشت، این محصول توانست در کمتر از سه ماه یک میلیون دستگاه فروش داشته باشد و تا سال 2009 یک‌سوم درآمد اپل را تشکیل دهد. آیپد نیز حدود یک سال پس از عرضه، حدود 18 درصد از درآمد اپل را به خود اختصاص داده بود.
 
رشد تجارت اپل واچ مدت بیشتری طول کشید، اما این محصول هم درنهایت به بخش مهمی از کسب‌وکار اپل تبدیل شد. هرچند کوپرتینویی‌ها آمار جزئی فروش ساعت‌های هوشمند خود را اعلام نمی‌کنند، اما این محصول در بخش محصولات پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی قرار گرفته است که سالانه حدود 40 میلیارد دلار درآمد به‌همراه دارد.
 
محدودیت در آغاز عرضه اپل ویژن پرو شرایط را بدتر می‌کند
در گزارش بلومبرگ آمده است که با توجه به محدودیت بسیار زیاد عرضه هدست ویژه پرو، این دستگاه احتمالاً حتی از اپل واچ هم رشد آهسته‌تری خواهد داشت. اپل واچ در آغاز عرضه با قیمت 349 دلاری در 9 کشور به بازار آمد. اما هدست جدید اپل با قیمتی 10 برابر ساعت آن‌ها فقط در آمریکا عرضه می‌شود. فروش اپل ویژن پرو در سایر بازارها احتمالاً تا چند ماه پس از عرضه در آمریکا آغاز نخواهد شد و احتمالاً تا سال 2025 به خرده‌فروشی‌ها نخواهد رسید.
 
گرمن می‌گوید اپل سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود که هدست ویژن پرو در سال نخست عرضه حداکثر 4 میلیون دستگاه فروش داشته باشد. این پیش‌بینی بعداً به 1 میلیون تقلیل یافت و حالا حدود 400 تا 500 هزار دستگاه برآورد می‌شود. این هدست با میانگین قیمت تمام‌شده 3700 دلاری، اگر بتواند به آستانه پایین پیش‌بینی فروش خود برسد، حدود 1.5 میلیارد دلار برای اپل درآمد به‌همراه می‌آورد. پس کوپرتینویی‌ها برای رسیدن به سطح درآمد حاصل از آیپد باید فروش خود را 20 برابر کنند و سالانه تقریباً 8 میلیون دستگاه بفروشند.
 
با وجود شایعاتی که درباره عرضه نسخه ارزان‌تر هدست اپل شنیده می‌شود، تقریباً غیرممکن است که اپل در آینده نزدیک بتواند فروش این هدست را به سطح آیپد برساند. گرمن می‌گوید حتی با عرضه یک مدل ارزان‌تر نیز مردم همچنان ترجیح خواهند داد تا مک یا آیپد بخرند و منتظر نسخه‌ای از این دستگاه بمانند که شباهت بیشتری به عینک‌های معمولی داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.