فناوری اطلاعات

July 12, 2023
15:40 چهارشنبه، 21ام تیرماه 1402
کد خبر: 147465

ایلان ماسک به‌دلیل احتمال سوءاستفاده از بودجه شرکت برای ساخت یک خانه، زیر ذره‌بین تسلا قرار گرفت

هیئت‌مدیره تسلا به دنبال این موضوع است که آیا ماسک برای ساخت یک خانه از بودجه شرکت استفاده کرده یا خیر.
 
 
هیئت‌مدیره تسلا، غول سازنده خودروهای برقی، تحقیقاتی را در مورد ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت آغاز کرده‌ است؛ زیرا در گزارش‌هایی گفته شده که ماسک از بودجه شرکت برای ساخت خانه‌ای در نزدیکی کارخانه گیگافکتوری آستین، تگزاس استفاده می‌کند.
 
وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود توضیح می‌دهد که برای این طرح که با نام مستعار «پروژه 42» شناخته می‌شود، میلیون‌ها دلار شیشه خاص خریداری شده و این موضوع توجه کارمندان تسلا را به خود جلب کرده است. همچنین شرکت‌های مرتبط با ماسک و دیگر مدیران غول خودروسازی ظاهراً حجم زیادی از زمین‌های اطراف این منطقه را خریداری کرده‌اند.
 
خانه درحال ساخت ایلان ماسک
درباره خانه‌ای که ایلان ماسک درحال ساخت آن است، گفته شده که احتمالاً یک «شش‌ضلعی پیچ‌وتاب‌خورده» خواهد بود یا یک مکعب شیشه‌ای شبیه به فروشگاه خیابان پنجم اپل. همچنین کارشناسان گفته‌اند که این خانه ظاهراً یک فضای شخصی خواهد بود؛ زیرا شامل اتاق خواب، حمام و آشپزخانه می‌شود.
 
نتیجه این تحقیقات هنوز مشخص نیست؛ زیرا تسلا سال‌ها پیش بخش روابط‌عمومی خود را تعطیل کرده و ماسک هنوز در این مورد هیچ اطلاع‌رسانی نکرده است. بااین‌وجود، هیئت‌مدیره تسلا می‌خواهد نقش ماسک در این پروژه و همچنین این موضوع که کارگران تسلا زمان خود را صرف ساخت خانه کرده‌اند یا خیر نیز متوجه شود.
 
این اولین‌باری نیست که یکی از مدیران ارشد شرکت‌های فناوری به‌خاطر هزینه‌های خود زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. متا نیز سال گذشته، تحقیق و بازجویی از «شریل سندبرگ»، مدیر اجرایی سابق خود را آغاز کرده بود تا احتمال سوءاستفاده از منابع این شرکت توسط او را مشخص کند. در آن زمان گفته شده بود که متا درحال بررسی این موضوع است که آیا او از منابع شرکت برای برنامه‌ریزی مراسم ازدواج آینده خود به‌درستی استفاده کرده است یا خیر
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.