اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

August 9, 2023
9:01 چهارشنبه، 18ام مردادماه 1402
کد خبر: 148324

نوکیا در آمریکا تجهیزات فیبرنوری می‌سازد!

Sanmina-pleasant-prairie-cropped-1068x601.jpg
 
ICTna.ir – نوکیا قرار است ساخت تجهیزات مخابراتی پهنای باند مبتنی بر فیبر را در ایالات متحده آغاز کند تا بتواند در یکی از برنامه‌های مالی تشویقی چند میلیارد دلاری دولت آمریکا مشارکت کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این وندور فنلاندی تجهیزات مخابراتی، با شرکت Sanmina برای تولید بخشی از تجهیزات حوزه باند پهن فیبر نوری در تاسیساتی در ویسکانسین آمریکا، همکاری می‌کند. این کار، تا 200 شغل جدید را به همراه خواهد داشت. محصولات مورد بحث شامل کارت نقطه نهایی خط نوری، نود دسترسی ماژولار، OLT فرم کوچک، ماژول‌های نوری OLT و ترمینال نوری مقاوم سازی شده برای کار در فضای باز (ONT) خواهند بود.
 
با تولید تجهیزات فیبر نوری نوکیا در آمریکا، نوکیا قادر خواهد بود محصولات و خدمات خود را برای پروژه هایی مانند برنامه تشویقی دولتی سهام پهن باند، دسترسی و استقرار (BEAD) عرضه کند. با توجه به اندازه بازار این برنامه ها، نوکیا به کشفلو قابل توجهی دست خواهد یافت.
 
دولت ایالات متحده این پروژه را که توسط اداره ملی ارتباطات و اطلاعات وزارت بازرگانی (NTIA) اداره می شود، بیش از یک سال پیش با هدف گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت رونمایی کرد و اخیراً اعلام کرد که چگونه 45 و نیم میلیارد دلار بودجه برای توسعه فیبر، بین ایالت ها بر اساس نیاز تقسیم خواهد شد. این کار با تدوین یک سری نقشه های پوشش تعیین می شود و سپس این وظیفه هر ایالت خواهد بود که کمک های مالی را برای دریافت کنندگان واجد شرایط، از جمله خود ایالت ها، قبایل، دولت های محلی، ارائه دهندگان خدمات، سازمان های غیرانتفاعی و سایرین، اداره و توزیع کنند.
 
اما بخش کلیدی طرح BEAD عنصر "خرید آمریکایی" آن است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در سخنرانی خود در ابتدای سال جاری به "اینترنت برای همه" اشاره کرد، اصطلاحی که برای اهداف توسعه اینترنت دولت آمریکا در نظر گرفته شده است و علاقه و تمایل خود را برای استفاده از تجهیزات ساخت داخلی در آن برجسته کرده است.
 
اداره ملی ارتباطات و اطلاعات وزارت بازرگانی (NTIA) در یک بیانیه در ماه فوریه گفته بود: طرح "اینترنت برای همه" 150هزار شغل در سراسر آمریکا ایجاد می کند، اما برای به حداکثر رساندن پتانسیل اقتصادی این طرح، تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی باید درست در آمریکا تولید کنند.
 
این اداره، در حالی که در گذشته معافیت هایی در این زمینه ارائه کرده بود، این سازمان به صراحت اعلام کرده است که نیازی به انجام این کار در آینده، حداقل در زمینه کابل فیبر نوری نمی بیند و تصریح کرد: انتظار ما این است که صنعت بتواند در سال‌های آینده مقدار کافی برای برآورده کردن تقاضای برنامه سهام پهن باند، دسترسی و استقرار (BEAD) در داخل آمریکا تولید کند.
 
این اداره گفته بود شرکت کنندگان در پروژه سراسری BEAD با تولید محصولات دسترسی باند پهن فیبر نوری در خاک ایالات متحده می توانند با ما همکاری کنند تا شکاف دیجیتالی را پر کنیم. نوکیا هم متعاقب آن در بیانیه‌ای اعلام داشته بود: ما مشتاق هستیم تا آمریکایی‌های بیشتری را آنلاین کنیم. 
 
مدیرعامل سانمینا هم در این خصوص گفت: نوکیا و سانمینا با ادامه سرمایه‌گذاری در تولید داخلی، می‌توانند به ایجاد آینده‌ای پایدار برای صنعت کمک کنند، آینده‌ای که باعث رشد مشاغل می‌شود و تضمین می‌کند که محصولات فیبری تولید شده در آمریکا کیفیت و برتری مرتبط با تولید آمریکایی را در بر می‌گیرد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.