اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

August 11, 2023
14:42 جمعه، 20ام مردادماه 1402
کد خبر: 148366

عملیات اجرایی فیبر نوری فناپ در چهار باغ البرز پایان یافت

 
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از اجرای کامل طرح دسترسی به فیبر نوری تا منازل و کسب و کارها (FTTH) در شهرستان چهار باغ (شامل: چهارباغ، شهرک ابریشم، مهدی آباد و ملک آباد) خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، مهدی یوسف‌زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با اشاره به پایان عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرستان چهارباغ این استان گفت: در این طرح حدود 45 کیلومتر اجرای فیبر توسط شرکت دارای ابلاغ طرح یعنی "شرکت فناپ تله کام" در مسیرهای اصلی انجام شده است و دسترسی خانوار و کسب و کارها به اینترنت پرسرعت این شرکت از طریق FTTH و VDSL با سرعت مطلوب فراهم شده است.
 
وی افزود: با اینکه پوشش در نقاط یاد شده به صورت کامل فراهم شده اما پوشش به منزله دریافت سرویس نهایی نیست و کاربران باید در این نواحی متقاضی دریافت سرویس و مودم باشند که این مهم در حال حاضر فراهم است و با ارایه هر درخواست شرکت مربوطه مکلف است طی مدت یکماه دسترسی نهایی کاربر به پورت FTTH را فراهم کند، همچنین با توجه به توسعه فیبر و امکان توسعه سایر سرویس ها برای مثال تا کنون 5000 پورت خط تلفن، ADSL و VDSL به ساکنین شهرک ابریشم توسط این شرکت واگذار شده است.
 
یوسف زاده تاکید کرد: پیگری مستمر و موثر آقای مهندس جعفری فرماندار محترم این شهرستان و اقدام سریع و همکاری مناسب مهندس موسوی شهردار محترم چهارباغ در کنار زحمات مهندس فیضی، مدیرعامل محترم شرکت فناپ‌تلکام و همکاران ایشان اصلی ترین دلیل اجرای سریع پروژه در این شهرستان بوده و ما امیدواریم با الگوبرداری سایر شهرها از این اقدام، اجرای این طرح ملی در همه شهرهای استان البرز سرعت گیرد.
 
یوسف زاده ادامه داد: با توجه به نوع پروژه و مراحل مختلف و پیچیده طراحی، اجرا و پیاده سازی این طرح سرعت عمل شهرداری ها در این طرح بسیار حایز اهمیت است که این مهم با دستور و اقدام بسیار ارزشمند جناب آقای دکتر عبدالهی، استاندار محترم استان البرز سرعت گرفته و به زودی گزارش اقدامات هر شهر به استحضار مردم شریف هر شهر و شهرستان خواهد رسید و ما امیدواریم در کنار، کرج، فردیس، چهارباغ، مهدی آباد، ملک آباد و مهستان (هشتگرد جدید) به زودی در همه 17 شهر استان البرز شاهد اجرای این طرح باشیم و اقدامات باقیمانده در شهرای در حال اجرا نیز با سرعت بیشتری دنبال شده و به پوشش کامل برسند.
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز در انتها گفت: این طرح ملی یک اقدام جدی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه ارتباطات پهن باند در استانها قلمداد شده و باعث توسعه دسترسی، سواد اطلاعاتی و اقتصاد دیجیتال در کشور خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.