اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

August 30, 2023
6:11 چهارشنبه، 8ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149183

وزیر ارتباطات: پروژه فیبرنوری قزوین ظرف یکسال آینده به اتمام می رسد

qazvin ftth zarepour.jpg
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز بهره برداری دسترسی فیبرنوری در قزوین، اجرای این پروژه را باعث تحول در کشور عنوان کرد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از طرح فیبرنوری در موسسه فرهنگی و آموزشی غیردولتی متفکران، با اشاره به اینکه امروز روز مهمی برای استان قزوین در حوزه ارتباطات است،  گفت: امروز بهره برداری از این زیرساخت پرسرعت و با کیفیت در این استان آغاز می شود و در آینده شاهد تحولی در این استان خواهیم بود.
وی افزود: در ابتدای این دولت تصمیم گرفته شد که مشکل سرعت اینترنت با این پروژه به صورت ریشه ای حل شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ارتباطات ثابت در کشورهای پیشرفته مبتنی بر فیبر است، گفت: تا پایان دولت سیزدهم نیز با راه اندازی فیبرنوری منازل و کسب و کارها هم در حوزه ثابت و هم همراه کشور در این حوزه شاهد تحول خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه استان قزوین در این پروژه پیشرو بوده، افزود: امیدوارم با همراهی شهرداری ها این استان با اپراتور های مجری این طرح به اجرای این پروژه مهم سرعت دهند که منجر به تحول، ایجاد اشتغال، رفاه و امیدواری برای مردم می شود
زارع پور تصریح کرد: مدیران اپراتور شاتل قول داده اند که در صورت همراهی مدیریت شهری ظرف یکسال آینده به صورت کامل تحت پوشش این پروژه قرار گیرد.
 
در پایان این مراسم نیز با تست سرعت اینترنت واگذار شده به این مرکز بهره برداری از این پروژه در این شهر آغاز شد و در این تست سرعت به بالای ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه رسید.
 
وزیر ارتباطات بعد از برنامه به بازدید عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها رفت و در این بازدید مدیران شرکت شاتل توضیحاتی درباره روند اجرای پروژه ارائه کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.