اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

September 1, 2023
21:36 جمعه، 10ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149217

توافق نامه احداث پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر قزوین امضا شد

 
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از امضای توافق نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر قزوین همزمان با هفته گرامیداشت دولت خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در جریان سفر استانی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فماوری اطلاعات و با حضور مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری، همزمان با هفته گرامیداشت توافق نامه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر قزوین میان شهردار و مجری این طرح امضا شد.
 
روحانی نژاد معاون رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که به نمایندگی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم حضور داشت، گفت: در جریان حضور وزیر ارتباطات در شهر قزوین ابتدا یکی از مدارس این شهر به فیبرنوری متصل شد و که سرعت به ثبت رسیده بالاتر از ۹۰۰ مگابیت برثانیه بود.
وی با اشاره به امضای توافق نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب کارهای شهر قزوین میان شهرداری و مجری این طرح افزود: بر اساس این توافق نامه شهرداری قزوین تفاهم کرد تا بر اساس تعرفه مصوب کمیسیون مجوز حفاری را برای شرکت شاتل به عنوان مجری این طرح صادر کند.
 
وی افزود: شرکت شاتل هم موظف شد تا برای ایجاد پوشش در کل شهر قزوین اقدام به احداث ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری در این شهر کند.
 
روحانی نژاد با بیان اینکه شاتل موظف است تا پایان سال ۱۴۰۳ کل شهر قزوین را تحت پوشش قرار دهد، تصریح کرد: البته این شرکت اعلام کرده که در صورت صدور به موقع مجوزها و همکاری شهرداری، می تواند تا پایان امسال تمام شهر قزوین را تحت پوشش فیبرنوری قرار دهد.
 
معاون رگولاتوری با اشاره بر اهمیت همکاری مدیریت شهری در پیشبرد پروژه FTTx تاکید کرد: اگر شهرداری دیگر شهرها مثل قزوین همکاری کنند، اپراتورها می توانند کار خود را با سرعت انجام دهند تا مردم آن شهر زودتر بتوانند از خدمات پرسرعت فیبرنوری بهره مند شوند و ایجاد شهر هوشمند نیز برای شهرداری ها امکان پذیر می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.