تحلیل بازار

تلفن همراه

September 24, 2023
13:07 یکشنبه، 2ام مهرماه 1402
کد خبر: 149818

در ۷ سال گذشته ۵۰۰ برند از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده‌اند!

گزارش‌ها نشان می‌دهند برندهای محلی و کمتر شناخته‌شده، بیشترین سهم را در فهرست شرکت‌های تعطیل‌شده‌ بازار گوشی‌های هوشمند دارند.
 
طی سال‌های اخیر برخی شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند مثل ال جی و بلک‌بری از این بازار خارج شدند. اکنون شرکت تحقیقاتی اعلام کرده در ۷ سال گذشته تقریباً ۵۰۰ برند از کسب‌وکار گوشی‌ هوشمند خارج شده‌اند.
 
تحقیقات کانترپوینت نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۵۰ برند فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند وجود دارد که نسبت‌ به ۷۰۰ برند در سال ۲۰۱۷ کاهش قابل‌توجهی داشته و این شرکت اظهار داشت تعداد برندهای جهانی بازار مذکور همیشه بالای ۳۰ بوده است.
 
کانترپوینت به‌طور خاص به برندهایی مثل Micromax، Intex و Karbonn در هند، Xtouch و Injoo در خاورمیانه و آفریقا، Coolpad، میزو، Meitu و Gionee در چین، NEC و Kyocera در ژاپن و نهایتاً ال جی در کره‌ی جنوبی اشاره کرد که دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند حضور ندارند.
 
 
تعداد شرکت‌های فعالِ سازنده‌ی گوشی هوشمند از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳
 
برندهای کوچک‌تر بیشترین سهم خروج از بازار گوشی‌ هوشمند را دارند
برخی برندها مثل ال جی و Kyocera که دیگر در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند فعالیت ندارد، قبلاً محصولات خود را در سرتاسر جهان عرضه می‌کردند و برخی دیگر مثل Meitu و Meizu توسط شرکت‌های بزرگ‌تر تصاحب شدند. به‌هرحال، واضح به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های کوچک‌تر بار سنگین تعطیلی را متحمل شده‌اند.
 
کانترپوینت برای تعطیلی برندهای گوشی‌های هوشمند به برخی چالش‌ها اشاره کرد که ازجمله می‌توان به رشد پایگاه کاربری، چرخه‌های جایگزین طولانی‌تر، بازار بازسازی‌شده‌ روبه‌‌رشد، چالش‌های زنجیره‌ی تأمین، موانع اقتصادی مثل همه‌گیری کرونا، انتقال فناوری و مقیاس بسیار بزرگ فعالیت تولیدکنندگان بزرگ اشاره کرد.
 
شرکت تحقیقاتی کانترپوینت انتظار دارد تعداد برندهای فعال در بازار گوشی‌های هوشمند همچنان کاهش یابد اما امیدهایی برای برخی تولیدکنندگان کوچک‌تر وجود دارد. به‌عنوان‌مثال شرکت‌هایی مثل Sonim، Fairphone و Doro که برای دستیابی به جایگاه خاص تمرکز می‌کنند، احتمالاً با فروش دستگاه‌های خود به قیمت بالاتر امکان ادامه فعالیت را خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.