5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

September 26, 2023
4:48 سه شنبه، 4ام مهرماه 1402
کد خبر: 149868

CityFibre به دنبال توسعه فیبرنوری در مناطق سخت بریتانیا است!

CityFibre-770x285.jpg
 
 
ICTna.ir – شرکت CityFibre قراردادهایی با چهار شرکت مهندسی عمران منعقد کرده است که با استفاده از بودجه دولتی که در اوایل سال جاری به دست آورده است، می‌توانند زیرساخت‌های شبکه فیبر را در مکان‌های دشوار ایجاد کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپراتور شبکه فیبر سیتی فایبر، جزئیات شرکت هایی را که برای شروع کار ساخت زیرساخت فیبر در کمبریج شایر، همپشایر، نورفولک و سافولک استفاده خواهد کرد، به اشتراک گذاشت. گروه Granemore، OCU Group، CCN Communications و Telelink پروژه‌ها را در شهرستان‌های مختلف انگلیس در دست اجرا خواهند داشت.
 
CityFibre گفت که اولین خانه‌هایی که از طریق راه‌اندازی شبکه فیبرش از این طریق آنلاین میشوند در کمبریج شایر در ماه اکتبر خواهند بود.
 
کمبریج شایر، اولین مکانی بود که CityFibre تحت پروژه دولتی Gigabit در ماه مارس برنده شد، زمانی که بودجه 69 میلیون پوندی را برای پوشش 45 هزار نقطه تامین کرد برنده سه شهرستان دیگر در ماه ژوئیه شد که با هم به ارزش 318 میلیون پوند میرسید. این پروژه پوشش شبکه فیبر را برای 218 هزار خانه و کسب و کار فراهم می کند.
 
CityFibre از سوی دیگر 387 میلیون پوند دولت را با 223 میلیون پوند سرمایه گذاری خود ترکیب میکند و به اینن ترتیب مجموع سرمایه گذاری برای این پروژه به 610 میلیون پوند می رسد.
 
گرگ مِش، مدیر اجرایی CityFibre در این زمینه گفت: ما از اجرای پروژه Gigabit خود هیجان زده‌ایم که اتصال پهن‌باند سریع‌تر و مطمئن‌تر را به صدها هزار خانه روستایی و مناطق تجاری که در خطر بی ارتباطی بودند، به ارمغان می‌آوریم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه شبکه‌های مسی قدیمی در این مناطق به زودی منسوخ می‌شوند، ما مشتاقانه منتظر ارائه یک شبکه جدید قدرتمند به همه ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی هستیم که از طریق آن به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند.
 
در حالی که خانه هایی که پروژه گیگابیت آنلاین بودن آنها را تسهیل کرده در مناطقی هستند که پوشش آن از نظر تجاری مقرون به صرفه نیست، سیتی فیبر زمانی که قراردادهای همپشایر، نورفولک و سافولک را برنده شد، به صراحت اعلام کرد که معتقد است برای مشتریان ISP خود جذاب خواهند بود. بخش کوچکی از آن به دلیل فقدان یک زیرساخت رقابتی پرسرعت و با قابلیت گیگابیت است. ظاهرا نه اوپن ریچ و نه اپراتور دیگری، به این مناطق وارد نشده است.
 
این تقریبا چیزی شبیه پروژه USO در ایران است. 
 
البته اینطور که هست، پروژه بسیار کند پیش می رود. پروژه گیگابیت که توسط دولت انگلیس برای پوشش مناطق صعب العبور با پهنای باند با قابلیت گیگابیت (عمدتاً، اما نه منحصراً ) با فیبر به محل (FTTP) طراحی شده است، سال هاست که در انگلیس وجود دارد، اما اولین مورد واقعی دریافت مشوق های بودجه ای در آگوست سال گذشته روی داد. این در حالی است دولت انگلیس 5 میلیارد پوند برای پرداخت دارد، اما تا به امروز کمتر از 600 میلیون پوند اختصاص داده است که بیش از نیمی از آن به شرکت CityFibre اختصاص یافته است.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.