بانکداری و پرداخت الکترونیک

June 9, 2008
16:42 دوشنبه، 20ام خردادماه 1387
کد خبر: 15009

دومین تابستان؛ موعود GPRS همراه اول

عرضه و راه اندازی سرویس اینترنت همراه (GPRS) همراه اول پس از گذشت یک سال و فرا رسیدن دومین تابستان وعده راه اندازی آن، به تابستان سال جاری موکول شد.


به گزارش آژانس خبری تلفن همراه (همنا)، پس از دلایل چندگانه ای که در تاخیر عرضه سرویس GPRS همراه اول مطرح شد و عرضه آن به مدت یک سال از زمان وعده راه اندازی به تاخیر افتاد، بار دیگر وعده راه اندازی آن در تابستان سال جاری داده شده است.
“وحید صدوقی” مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران در این باره به فارس گفت: سرویس اینترنت تلفن همراه تا پایان تابستان سال جاری بروی تلفن همراه تمامی مشترکان همراه اول در کشور عرضه خواهد شد.
این درحالی است که پیش از این گفته شده بود با راه اندازی این سرویس، ابتدا تنها برای دو میلیون مشترک همراه اول در تهران عرضه خواهد شد تا پس از تست و آزمایشات نهایی برای تمامی مشترکین عرضه شود.
وی همچنین اظهار داشت: با وجود تاخیر پیمانکار خارجی این پروژه و باتوجه به پیچیده بودن شبکه همراه اول به خاطر فعالیت چندین وندور در شبکه، در حال حاضر 70 درصد تجهیزات این سرویس خریداری و در حال حمل و نصب در شبکه است.
پیش از این نیز “صابر فیضی” مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تغییرات نرم افزاری در قرارداد تجهیزات GPRS را علت تاخیر آن عنوان کرده و گفته بود: به دلیل افزایش مشترکان شرکت ارتباطات سیار اعمال این تغییرات گریزناپذیر بود.
همچنین “وفا غفاریان” رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، مشکلات حمل تجهیزات از سوی پیمانکار را علت تاخیر ذکر کرده بود که به نظر می رسد تمامی این موارد از جمله عوامل علل تاخیر محسوب می شده است.
بدین ترتیب تابستان امسال را هم باید در انتظار سرویس GPRS همراه اول برای 27 میلیون مشترک تلفن همراه این اپراتور بمانیم.





بانک پارسیان در یک اقدام بی سابقه تمامی کارت های نقدی را غیر فعال کرده و از مشتریان خود خواست هر چه سریعتر جهت تعویض این کارت ها اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار سیتنا، بانک پارسیان در توجیه خود از این اقدام به فراهم نمودن زمینه ها و شرایط لازم برای ارایه خدمات بیشتر، اشاره کرده است در حالی که کارتهای نسل جدید هیچ گونه قابلیت بیشتری به نسبت کارت های نقدی سابق ندارند.
در واقع تغییر مجدد نرم افزار این بانک دلیل این حرکت بانک پارسیان بوده است از همین رو این بانک خصوصی و البته پیشگام از مشتریان خود می خواهد تنها به شعب افتتاح کننده حساب مرتبط به کارت مراجعه کرده، ساعت ها در صف های طولانی این بانک انتظار کشیده و کارت نقدی و رمز جدید خود را دریافت کنند.
اما مشتریان بانک پارسیان دغدغه دیگری نیز دارند چرا که شماره حساب 13 رقمی آنان به 19 رقم افزایش یافته که این امر نیز مسائل دیگری را در پی دارد.
از سوی دیگر بانک پارسیان با داشتن بیش از دو میلیون مشتری این اقدام خود را با روح مشتری مداری و احترام به حقوق مشتریان سازگار می داند!
به گزارش سیتنا، در هرگوشه از جهان صنعتی امروز که اقتصاد رقابتی، فضای انحصاری را در هم می شکند، نگـــرش مشتری مداری و کسب رضایت مشتری، قانون کسب وکار تلقی شده و عدم رعایت این قانون سبب حذف از صحنه بازار است اما ظاهرا در ایران چنین مسایلی مفهوم خود را از دست داده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.