تحلیل بازار

تلفن همراه

October 14, 2023
9:38 شنبه، 22ام مهرماه 1402
کد خبر: 150440

اپل و سامسونگ همچنان رهبران بازار جهانی موبایل هستند؛ آیفون 14 پرفروش‌ترین گوشی

طبق گزارش‌های ارائه شده درباره پرفروش‌ترین دستگاه‌های سه ماهه چهارم سال 2023، اپل با آیفون 14 و همراهِ سامسونگ رهبر اصلی این بازار است.
 
 
 
طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط مؤسسه کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، اپل و سامسونگ همچنان پیشتاز بازار جهانی گوشی‌های هوشمند هستند. همانطور که در این گزارش توضیح داده شده، چهار گوشی آیفون (3 دستگاه آیفون 14) از غول کوپرتینویی جایگاه‌های اصلی پرفروش‌ترین دستگاه‌های سه ماهه چهارم سال 2023 را کسب کرده‌اند و سامسونگ 6 جایگاه دیگر از لیست 10 گوشی پروفروش را تصاحب کرده است.
 
آیفون 14 با بیشترین میزان فروش در صدر فهرست کانترپوینت قرار گرفته است و پس از آن آیفون 14 پرو مکس جایگاه دوم را تصاحب کرده است. آیفو‌ن 1‌4 پرو در رتبه سوم و آیفون 13 سال گذشته جایگاه چهارم را در اختیار دارد. بنابراین این گزارش از محبوبیت کم آیفون 14 پلاس خبر می‌دهد. اپل همچنین توانست در بازارهای آسیا و اروپا فروش بیشتری از رقبای خود داشته باشد و بیشترین کاربران جدید را در این مناطق به خود جذب کرده است.
 
افزایش فروش آیفون 14
 
 
در حالی که مدل‌های پایه آیفون 14 و 13 اپل به‌طور سالانه رشد مثبتی را ثبت کرده‌اند، اما در سه ماهه دوم سال 2023، سهم غول کوپرتینویی در لیست 10 گوشی برتر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
 
سامسونگ نیز فاصله چندان زیادی با اپل ندارد و سایر گوشی‌های این لیست به غول کره‌‌ای تعلق دارند. گوشی مقرون‌به‌صرفه گلکسی A14 توانست جایگاه پنجم را کسب کند و پس از آن گلکسی A54، گلکسی A14 5G، گلکسی اس 23 اولترا، گلکسی A04e و گلکسی A34 به ترتیب در جایگاه‌های پنجم تا دهم قرار دارند.
 
سامسونگ و اپل حداقل در بخش گوشی‌های پریمیوم همیشه رقابت جذاب با یکدیگر داشته‌اند که در نمودار امسال نیز شاهد آن هستیم. با این حال، غول کره‌ای همچنان پادشاه بازار دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.