باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

October 30, 2023
15:18 دوشنبه، 8ام آبانماه 1402
کد خبر: 151096

آفکام از پوشش ۹۱ درصدی شبکه فیبر در بریتانیا خبر داد

ICTna.ir – براساس پیش‌بینی‌های جدید آفکام، بریتانیا تا ماه می سال ۲۰۲۶ به پوشش ۹۱ درصدی شبکه ارتباطی ثابت فیبر نوری دست خواهد یافت.

Ofcom Fibre.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ رگولاتور مخابراتی بریتانیا در آخرین گزارش ملی خود اعلا کرده است که اگر تا آن زمان همه تامین‌کنندگان شبکه به روند فعلی توسعه شبکه خود ادامه دهند، تعداد خانه‌های متصل به فیبر نوری در این کشور از ۱۵.۴ میلیون خانه متصل در ماه می سال جاری به ۲۷ میلیون خانه تا ماه می سال ۲۰۲۶ خواهد رسید.

براساس آخرین آمار شورای FTTH اروپا، انگلیس با تامین پوشش ۹۱ درصدی شبکه فیبر، در جایگاهی برابر با اسپانیا و پرتغال قرار خواهد کرد.

آفکام اعلام کرده است: اگرچه شبکه ایجاد شده بیشتر در مناطق شهری یا حومه شهر متمرکز خواهد بود اما مناطق روستایی نیز شاهد ارتقای قابل توجهی در شبکه ارتباطی خود خواهند شد و در صورتی که همه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محقق شود، ۹۸ درصد از ساختمان‌های شهری و ۷۵ درصد از ساختمان‌های روستایی تا ماه می ۲۰۲۶ به شبکه ارتباطی با امکان انتقال سرعت گیگابیتی متصل خواهند شد. این درحالیست که این رقم در ماه می سال جاری ۴۲ درصد بوده است.

اپراتور Openreach قصد دارد به تنهایی ۲۵ میلیون خانوار را تا پایان سال ۲۰۲۶ تحت پوشش قرار دهد و در ماه جولای سال جاری این اپراتور FTTH به پوشش ۱۱ میلیونی رسیده بود. از سوی دیگر رقیب آن یعنی اپراتور عمده فروش CityFibre هم در ماه آگوست اعلام کرده بود تعداد پوشش آن به سه میلیون خانه رسیده و برنامه پوشش هشت میلیون خانه را در دستور کار دارد.

شرکت Nexfibre نیز که از سرمایه‌گذاری مشترک بین ویریجن مدیا، تلفونیکا، Liberty Global و InfraVia ایجاد شده، هدف‌گذاری کرده است تا سال ۲۰۲۷ بتواند هفت میلیون پوشش ایجاد کرد.

آفکام گفته است: ما داده‌های شرکت‌های باند پهن بریتانیا را در مورد برنامه‌های عرضه کامل فیبر برای سه سال آینده جمع‌آوری و گردآوری کرده‌ایم. براساس این داده‌ها، سه چهارم معادل ۷۶ درصد از املاک بریتانیا می‌توانند تا ماه می ۲۰۲۶ به دو یا چند ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی با سرعت گیگابیت دسترسی داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.