بازی

فناوری اطلاعات

November 26, 2023
10:47 یکشنبه، 5ام آذرماه 1402
کد خبر: 152627

رؤیای «ارتش‌های فرازمینی»

منبع: ایران

یکی از بازی‌های کامپیوتری جذاب و پرطرفدار ایرانی، ارتش‌های فرازمینی است که یک بازی تیراندازی اول شخص محسوب می‌شود و توسط استودیو ایرانی راسپینا منتشر شده است.

این بازی که تاکنون موفق شده جوایز متعددی را کسب کند، روایتگر جنگ‌های بشر بر سر بزرگترین دغدغه آنها یعنی انرژی است. «ارتش‌های فرازمینی»، عملاً یک داستان علمی-تخیلی دور را به تصویر می‌کشد و داستان بازی در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد. داستان این بازی، دوره‎ای را روایت می‎کند که زمین و منابع انرژی آن تقریباً به طور کامل از بین رفته است و مردم جهان درگیر جنگ‎هایی خونین شده‌اند. ساکنان زمین تصمیم می‎گیرند که این سیاره را ترک کرده و در مکانی دیگر زندگی خود را شروع کنند.

زمین به سرعت تخلیه می‎شود و مردم آن را ترک می‎کنند ولی در این بین کسانی هم هستند که از ترک زمین باز مانده‌اند و در واقع سایر انسان‎ها آنها را در زمین جا گذاشته و ترکشان کرده‌اند. این عده که کینه‎ای عمیق در وجودشان ریشه دوانده است و قلبی زخمی و تشنه انتقام دارند، با یکدیگر اتحادی را تشکیل می‎دهند و نام خود را گروه طردشدگان می‎گذارند. هدف اصلی این گروه، جنگ با مردمی است که آنها را ترک کرده‎اند و هدف نابودی آنهاست. این گروه همچنین رؤیایی در سر می‌پرورانند و تلاش دارند تا همه منابع انرژی دنیا را تصاحب کنند. حال شما باید در نقش اعضای گروهی مقاومتی به نام پارسیس به مقابله با تهدیدات این طردشدگان و مبارزه با آنها بپردازید. علاوه بر داستان جالب این بازی، گرافیک زیبا و چشمنواز این بازی، قابل‌تأمل است.

در این بازی شاهد افکت‎های مختلف همچون انفجار هستیم و افکت باران و آب که روی زمین به چشم ‎می‎خورد، بسیار زیبا نمایش داده شده است. در بخش طراحی هنری نیز این بازی بسیار موفق بوده است. محیط‎های بازی گاه برگرفته از معماری کلاسیک ایرانی مانند تخت‌جمشید است و گاهی هم کاملاً حالت مدرنیزه و صنعتی همچون پالایشگاه دارد که این موضوع تنوع خوبی به محیط و مراحل بازی داده است. طراحی اسلحه ها و دیگر اجسام و اشیای حاضر در محیط نیز به خوبی انجام شده است. در بازی شاهد انواع و اقسام مأموریت‎ها هستیم که اجازه تکراری شدن روند بازی برای بازی‎‎باز را نمی‎دهند. علاقه‌مندان می‌توانند این بازی را به صورت رایگان از کافه‌بازار دانلود کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.